סדנאות למנהלים וצוותים

ללמוד מתוך אינטראקציה חברתית

סדנאות מנהלים למנהיגות ושותפות

בסדנאות למנהלים מפרקים את התוכן לחוויה, מתנסים, חושבים על הדברים, ורק אז לומדים.
המהלך הזה מאפשר לעקוף עקבות, הרגלים, ולגלות את עצמנו מכיוון אחר. לפתוח את הראש והלב במפגש אמיתי מאתגר ומחבר.
לפיתוח אישי של מנהלים | פיתוח קהילתי | פיתוח ארגוני לצוותים ולמנהלים.

שאלות ותשובות

את התפיסה המקצועית שלי לתפקיד המנחה בקבוצה גיבשתי מתוך שני מהלכי לימודים העוסקים בפסיכולוגיה של קבוצות ומשפחות, בהבנת תהליכי עבודה בקבוצה, תקשורת בין אנשים, אייך עושים שינוי , מה צריך להכיר לדעת ולהבין, ומה עוזר לעשות את השינוי תוך צמיחה, מאפשר לרתום את האנשים , לעזור להם להפיק מעצמם בדרכם את המקסימום. האחד באוניברסיטת Lesley בהם למדתי במסגרת תואר שני (MA) בהנחיית קבוצות בשילוב אומנויות, והמסלול השני נעשה במסגרת מכון אדלר שם למדתי מסלול של הנחיית קבוצות להורים. אלו שני מסלולי לימוד שונים במהות ובדרך, מה שאיפשר לי לבחון ולהעמיק בתפיסות שונות של עבודה קבוצתית. האחת מובנית וברורה העוסקת בהעברת ידע ולמידה, והדרך השניה פתוחה רחבה הרבה יותר העוסקת בעיקר ביחסים ובתקשורת הנוצרת בין חברי הקבוצה תוך שילוב עולם האומנויות המאפשר עקיפה קוגנטיבית, ומביא תכנים מעולם הנפש ברמה העמוקה יותר. אלו שני היבטים שונים של תפקיד המנחה בקבוצה לעומת המנחה בסדנה. המעורבות ההתערבות הידע הנדרש הכנת המפגשים השיח בתוך המפגשים מאד שונים ומצרכים מיומנויות שונות מהמנחה של הקשבה הכלה הכרה של תהליכים ודינאמיק בקבוצה או הכרה של נושא ומיומנויות הדרכה. את כל ארגז הכלים הזה אני מביאה איתי ופועלת בהתאם לצרכים ולדרישות מכל סדנה.
כמובן שלכל אלה התווספו במהלך השנים העשיה בקבוצות במסגרת ארגונים, עמותות וגופים ציבוריים שאיפשרו לי להביא את הידע והמקצועיות לרמת שיכלול גבוהה מאד.

הסדנאות והקבוצות אותן אני מנחה יכולות להיות מהסוג של :

  • דינאמיקה קבוצתית
  • סדנאות לימוד הדרכה והעשרה מובנות
  • קבוצות גדולות של תהליכים השתתפותיים : מרחב פתוח , קפה עולמי , מנהיגות השתתפותית
  • אימון אישי בקבוצה
  •  אימון צוותי

תהליכים השתתפותיים מתודות: מרחב פתוח, קפה עולמי, מנהיגות השתתפותית.

הרצאות במגזר הפרטי ובקהילה עוסקות ברבדים שונים של העצמי – קידום עצמי והגשמה, פיתוח קריירה כעצמאים, פיתוח תקשורת בין אישית, להשיג יותר בעזרת שפה נכונה, ביטחון עצמי זה לא מה שחשבת, להיות מנהיג טוב יותר ועוד.

שילוב שבין תהליכים עסקיים ותהליכים אנושיים מייצר איכויות גבוהות יותר בתוך הארגון, תחושת שייכות, משמעות ושותפות, המביאות של השותפים לרמה אחרת של אמון ומחויבות. לכולנו ברור שהאנשים בעסק הם הגורם המניע, המקדם, המכריע או המפיל של הארגון. שיח משתף ומאפשר, תקשורת פתוחה, למידה והתפתחות, גיוון והכללה של כלל הקולות עושים את זה בדיוק. לשם הולך העולם הארגוני המתהווה.

ישנן מספר דרכים לקדם את המטרות האלו  בארגונים ובקהילות. אך בכל פורמט חשוב יהיה לשלב שני פרמטרים משמעותיים: למידה חוויתית שעושה לנו משהו אחר, היא מפעילה אותנו מבפנים, וגורמת לחוויה להיות תלת מימדית רב חושית, כזו שמשפיע עלינו לעומק. לא רק מהחשיבה, אלא גם מהרגש, מהבטן.

תקשורת מאפשרת שיתופית הנותנת מקום ולגיטמציה למגוון הקולות והאפשרויות. לא מתווה ומצמצמת אלא מרחיבה ופותחת מתוך סקרנות ותשוקה.

WhatsApp chat