dream every day

איך יוצרים חזון

ככה מעצבים עתיד, חזון

אחת הדרכים לפרוץ את החשיבה שלנו ולהכניס קצת מחשבה אחרת שאיננה עוסקת בטרדות היום יום היא לשאול שאלות מעוררות כדי לראות את האפשרויות שיש ולנסות לתפוס אותן, לתעד אותן, רגע לפני שכל מנגנוני ההגנה והתרצת ניכנסים לפעולה! כמה טיפים איך לענות על השאלות מבלי להיכנס לתבניות הרגילות שלך.

  • לשאול את עצמך למה, למה, למה אני רוצה את זה
  • לענות תשובות של מה כן פחות מה לא
  • רצוי לעוף, לחלום. לא הכל חייב להיות בקרקע. לא בשלב הזה. זה יגיע לא לדאוג. החופש ליצירתיות הוא בדיוק בשלב החלומות.
  • לשאול את עצמך האם זה הרצון שלי או של מישהו אחר? האם באמת זה מענין אותי חשוב לי?
  • ולהתעכב רגע על המחשבה הזו – האם זה יגרום לי אושר, שימחה אם זה יהיה יום יום בחיי.

ועכשיו, במחברת יפה במחשב או בנייד, עם סטיקי נוט, תמונות אן במילים בלבד, על המיטה או בחוץ , עם קפה או כוסית קטנה, מוזיקה באוזניים או שקט של לבד, כמה נשימות,  להתרווח , ולענות מהלב בלי ביקורת עצמית, ולהנות לרגע מעתיד נהדר. 

10 שאלות לעיצוב עתיד

שלב א' –  10 שאלות לעיצוב עתיד

  1. מה באמת חשוב לך בחיים. לא מה אמור להיות חשוב אלא מה חשוב
  2. מה רצוי שיהיה יותר בחיים שלך
  3. אם נתעלם לרגע מכסף, מהי הקריירה האולטימטיבית שלך
  4. מהו החלום הסודי שלך, התשוקה שלך
  5. מה יכניס יותר שימחה לחיים שלך אם יקרה
  6. איך צריכות להיות שמערכות היחסים המשמעותיות שלך יראו
  7. אלו איכויות נכון לך לפתח
  8. מהם הערכים שלך, ממה באמת אכפת לך?
  9. מהם הכישורים שלך, מה הייחודיות שלך
  10. מה הכי חשוב לך להשיג בחיים

ושאלת בונוס למתקדמים – מה חשוב לך להשאיר אחריך לילדיך, לחברים, לסביבה. מה יגידו עליך מאחורי הגב או אחרי לכתך. תכונות, התנהגויות, ערכים, עשיה, חומריות… ויעשה לך טוב.

 

לחיות את העתיד הניבחר...

שלב ב': העתיד כבר כאן, הסיפור של החיים שלך בעוד X שנים.  

היום הזה הגיע, החיים שלך כמו שדמיינת ממש ככה קורים. מזה איפשר לך להשיג, איך זה מרגיש ביחס לעצמך, מיהם האנשים שמסביבך, איך זה מרגיש שהם חלק מחייך? איך נראית הסביבה הפיזית שלך, מה הסגנון, מה חשוב שיש שם?

באו לצלם אותך לתוכנית "יום בחיי",  איך זה נראה? מה מצב הרוח שלך, מהו שונה מהיום?  מה גורם לך לשימחה לחיוך לקום בבוקר ולצאת לעולם? איך נראים החיים בגרסה הניבחרת. כתוב לעצמך כמה שיותר אפיונים לגבי נראות רגשות ועשיה של הדברים. 

 

העתיד שלך כבר קרה...

שלב ב' גרסה שניה, במבט לאחור,  איך הגעתי לזה – סיפור ההצלחה שלך

אנחנו בשנת 2020+ X  אלו החיים שלך בגרסה הטובה ביותר שאותה תיכננת . והנה כמה שאלות שיעזור לך להבין איך עשית את זה.

איזו  החלטה חשובה קיבלת בחייך שאיפשרה לך להגיע למקום הזה היום. מה נידרשת ללמוד בדרך? אלו פעולות נקטת כדי להגיע לכאן. איזו אמונה על עצמך על אחרים על החיים ממש השתנת לך לאורך הזמן? כמה זמן לקח לך להבין מה בדיוק הדבר הטוב ביותר בשבילך? איזו צעדים שלבים בדרך עזרו לך להשיג את התוצאות האלה.

 

צעד אחר צעד

עכשיו, שיש תמונה קצת יותר ברורה מה היעד אליו מתכווננים, צריך להסתכל איפה אני נמצא ומהו הצעד הראשון שיקדם אותי לעבר העתיד שאני מייחל לו. "החוק" אומר שחשוב לחשוב על צעד אחד או שנים קדימה אבל לא יותר! אם חושבים רחוק מדי זה מבהיל, משתק ולא עושים כלום. בשלב הזה שיש כיוון, התהליך הופך להיות כל פעם צעד קטן נוסף אפשרי.

תחזוקת חלומות

חשוב לבדוק אחת לכמה זמן את העתיד הזה שכתוב שם. האם משהו ישתנה, אולי צריך לעדכן גרסה? זה לא חלום על הנייר, זו לא גרסה הוליוודית, אף אחד מאיתנו לא נסיך או נסיכה, החיים מלווים בשינויים מטעם עצמם. כן לפעמים אנחנו נופתע ונפתיע, כן לפעמים זה כבר לא מתאים או לא מעורר חשק. זה חי זה דינמי החיים והחלומות. בידקו את עצמכם אחת לתקופה. אבל חייבת לאמר, שאם עשיתם את השלב הראשון ממקום כנה ומחובר לעצמכם, למי שאתם, למה שחשוב לכם באמת, זה יחזיק מים גם אחרי תקופה ארוכה.

החיים כפרויקט עיצוב

לא לעשות כלום זה לא באמת לא לעשות כלום. אלא זה לעשות את אותו הדבר.  אם המצב הקיים מצוין לך, מעולה. לא חייבים לשנות, לא צריך לשנות סתם.  ואולי זה מרגיש כמו חוסר ודאות כי אין שם את ההבנה שלך לגבי העוצמות שלך והיכולות שלך, וכשזה לא קיים נעלמת תחושת השליטה על החיים. זה הזמן לעצב לך עתיד שמתוכו יצוצו אפשרויות חדשות. החיים הם פרויקט עיצוב מתמשך. יש בו אופנות ועונות ותקציבים ומרחב. 

לא קל או פשוט לעשות את התהליך הזה לבד. אנחנו בדרך כלל נופלים למלכודות, לתירוצים להסברים ולהנחות שלנו לעצמנו. עדיף במקרה הזה לבקש עזרה. במישהו מישהי חבר קרוב או רחוק מאמן אישי מקצועי, בי בשמחה, אבל בכל מקרה מי שתבקשו ממנו עזרה תבקשו ממנו להיות קשוב, זמין ופנוי עם סבלנות לתהליך וסקרן באמת לשאול ולהעמיק כדי להבין, מה באמת עומד שם מאחורי המילים. בהנאה ובהצלחה. 

המלצה על ספר בנושא עיצוב עתיד

אחד הספרים הטובים בנושא הוא של Simon Sinek המדבר על הדרכים למצוא את ה"למה" שלך. מה המשמעות של מה שעושים איך זה מתחבר לערכים ולתשוקות שלך, למה שמהותי לך. הספר הוא רק באנגלית בנתיים. 

וכמו שאמר ניטשה – 

"מי שיש לו 'איזה למה' שלמענו יחיה יוכל לשאת כמעט כל איך" 

ועוד כתב על כך ד"ר ויקטור פרנקל בספרו המופלא "אדם מחפש משמעות". הוא דיבר על ההקשר הנורא של טראומה, ומה שמאפשר לשרוד אותה. אך אין ספק שראית עתיד משמעותי מפעילה בנו כוחות ואנרגיה המניעים אותנו קדימה גם בימים מאתגרים יותר. 

עוד על:

טילי ג.ליברמן

המלצות

מה עוד לקוחות אומרים עלי? ברור שנדרשות לכם המלצות לפני שתתחברו למישהי שתאמן אתכם! זה בהחלט נכון ונדרש, והייתי שמחה לתת לכם מספרי טלפון של

קרא עוד »

שתפו את הפוסט

WhatsApp chat