twenty20_a4947e2e-d09a-40ca-88a9-1cd529435775 (1)

אימון אישי מקצועי Coaching – שאלות ותשובות

שאלות ותשובות על אימון אישי מקצועי Coaching

כל אדם הוא ייחודי, יצירתי, בעל משאבים ושלם, וזה מה שמעניק לו את היכולת להתמודד עם אתגרי החיים ולהשיג מטרות שהציב לעצמו: להתחבר ליכולות הקיימות בו, לצמוח ולהשיג את הדבר הבא בעולם שלו.

אימון אישי או אימון עסקי  על כל תחומיו, מהותם מומחיות בניהול תהליך שינוי משמעותי ובר-קיימא. התהליך מוגדר בזמן, הוא מושתת על מערכת יחסים מקצועית, ועל בסיס של פתיחות ושל אמון בין המתאמן למאמן האישי. האימון ממוקד תוצאה מעשית, ועיקרו סיוע המתאמן למימוש עצמי מיטבי ולהשגת היעדים המבוקשים על ידו  בהתאם לערכיו, לשאיפותיו ולכישרונותיו. תהליך האימון מאפשר למתאמן להכיר בעוצמותיו, בדפוסי המחשבה המנהלים אותו, וכן ליצור רעיונות ותפיסות לקידום השגת מטרתו.

בתהליך אימון אישי, המאמן יוצר מרחב שבו המתאמן יכול לעצב את חזונו בתחומים אותם בחר לקדם, ולפעול להגשמתו. תהליך האימון  מטבעו, מביא לחשיפה אישית של המתאמן ועל כן נדרש אמון מלא של המתאמן במאמן.

מה עוזר לשמירה על מרחב של אמון ומקצועיות? לאימון  אישי על גווניו, קואוצ'ינג קיים קוד אתי מקצועי הנועד למסגר ולוודא מערכת של יחסי אמון במאמנים ובמקצוע האימון. למקצוע האימון מלווה קוד אתי מקצועי וכללי התנהגות להם מחויב כל מאמן. כמי ששימשה בעבר יו"ר לשכת המאמנים בישראל, אני רואה חשיבות עצומה ומחויבות אמיתית למקצוע ולאתיקה המקצועית המתלווה אליו.

כשהכל נוח זורם ונעים רובנו לא נגיע לתהליך של אימון אישי. בדרך כלל הצורך והרצון מתעוררים בעקבות אירועים חיצוניים שנכפים עלינו, תחושה עמוקה שמשהו לא מסתדר לנו, חוסר סיפוק והנאה, תסכול וצורך בשינוי משמעותי. כשהרצון להתקדמות ויצירת עתיד מתאים ומדויק יותר, רצון לשיפור בחיים, מתעוררים בך, זה הזמן להתחיל תהליך של אימון אישי.

כשמשהו לא קורה כפי שצפית או רצית, הנטייה היא לחשוב שזה עניין של מציאות, אפשרויות, הזדמנויות שלא הגיעו או שאנשים אחרים מכשילים אותנו. אבל למעשה, גם אם יש אחוז מסוים של אמת בכך, האמת העמוקה יותר היא שכנראה פחד ותפישת העולם שלך  הם אלה שעוצרים אותך יותר מכל דבר, להשיג את מה שנכון לך עכשיו.  

בתהליך של אימון אישי נזהה את המקומות האלה, מה שיאפשר התקדמות עצומה והגשמה של דרך עליה רק העזת לחלום. אימון אישי מסייע מאד להשגת מטרות משמעותיות, תוך הזזת המכשולים שבדרך, הבנה של ההתנהלות הפנימית והחיצונית, דרכי התקשורת עם העולם, חיבור לצרכים הפנימיים, לכוחות ולאתגרים בעצמך, למשמעות האמיתית של ההתנהלות והעשייה בחיים עצמם.

בתהליך האימון (כמו גם לעיתים בסדנאות אימון או בקבוצות ייעוץ) אנחנו מתבוננים בתפישת העולם ששימשה אותנו עד היום, ואיך היא משרתת או פחות בדרך להשגת המטרות. נבדוק: האם התפישה מתאימה לרצון כיום? מהם ההרגלים וההתנהגויות שעבדו ולא עבדו, מה ההשפעה שלהם על התוצאות, ומה  נדרש כדי ליצור שינוי על מנת להתגבר על פחדים לשנות ולהשיג את המטרות שלך נכון להיום?

בתהליך של אימון אישי מקצועי נחפש להבין ולבנות את מה שהכי נכון לך עכשיו בחיים מתוך ראיה קדימה – מה ואיך תרצה שהחיים שלך יראו עכשיו, מהי הדרך שתאפשר לך לקדם מטרות ושאיפות בחיים, לצאת מתקיעות ולזוז קדימה. 

חשוב לדעת: כניסה לתהליך של אימון היא הצהרה על מחויבות לעצמך ולקידום האישי והמקצועי בחייך. במהלך 6-10 מפגשים הנעשים בדרך כלל אחת לשבוע, נבנה תכנית עבודה ליצירת השינוי. 

תהליך של אימון אישי מקצועי יכול להתרחש גם במפגש פנים מול פנים בקליניקה וגם מרחוק באמצעות שיחת טלפון או זום ודומיו.

הנטייה הטבעית שלנו היא לרצות להיפגש פנים מול פנים על מנת להכיר זה את זה, להיות באותו מרחב כך שיתאפשרו אמון ואינטימיות. אבל ימי הקורונה מלמדים אותנו שזו אינה מיגבלה. אימון יכול להתקיים גם בשיחה טלפונית זום או כל פורמט אחר.

עדיף להתחבר למאמנת הנכונה שמתאימה לך ותסייע לך להשיג ולהתקדם בזום מאשר לחכות עד ש…

אימון אישי מקצועי הוא למעשה קריירה נוספת שלי אליה הגעתי אחרי שנים של עבודה בתחום של ייעוץ ארגוני בקשת רחבה נושאים וניסיון רב בעבודה עם מנהלים וצוותים. הרצון שלי היה להעמיק את המיומנויות והיכולות שלי לסייע לאנשים בתהליכי שינוי, ועל כן הלכתי ללמוד לימודי אימון מקצועיים. כל תהליך של אימון אישי נשען על תפיסת עולם הרואה באדם בעל יכולות ורצון להתפתחות אישית להשגים ולשיפור אישי מקצועי. תפיסת העולם האימונית שלי מתבססת על שילוב בין הגישות: האקזיסטנציאליסטית והאדלריאנית. תפיסת עולם משולבת זו רואה בנו בני האדם חופשיים תמיד לבחור את בחירותנו, ליצור את חיינו ומשמעותם, בדרך ייחודית ומתוך חיפוש האמת הפנימית והאותנטית שלנו. היא מתבססת על עקרונות של פסיכולוגיה חיובית, הומניסטית, קוגניטיבית וחברתית הדוגלת בערכים: שוויון ערך, כבוד הדדי, אמונה בעצמי ובזולת, תרומה ומועילות, עידוד, התמקדות בחיובי ושיתוף פעולה, כעקרונות שהגשמתם ויישומם מאפשרים, בטווח הארוך, להרגיש שביעות רצון במעגלי החיים. היא ניזונה ממחקרים על המוח לגבי השפעתם של תהליכי חשיבה על תוצאות ועל היכולת לקדם גמישות מחשבתית ולשנות תפיסות. 

תחומי המומחיות שלי, בתהליכי אימון אישי וקואוצ'ינג, משלבים את הניסיון המקצועי שלי עם הידע הנרכש, המיומנויות והיכולות שפיתחתי עם הניסיון באימון אישי ועסקי לאורך השנים. השילוב הייחודי שלי הוא תוצר של שני מהלכי קריירה מרתקים שאיפרו לי לשלב בין חשיבה לוגית מעשית לאינטליגנציה רגשית אישית וחברתית. 

כמהנדסת תעשיה וניהול עסקתי והתמקדתי בבניית אסטרטגיה ודרך לתהליכי שינוי באירגונים, בניהול פרויקטים רבי משתתפים, בהובלה עם מנהלים לשינוי משמעותי בתהליכי ייעוץ ארגוני לאורך ולרוחב הארגון. 

כמאמנת אישית מקצועית ומנחת קבוצות וסדנאות להתפתחות אישית, אני מתמקדת בהיבטים הפסיכולוגיים של תהליכים קבוצתיים, בתקשורת אפקטיבית, ביכולת ליצור יחד, לתת מקום למגוון הקולות למחוברות ארגונית.

כמאמנת אישית, אני פוגשת את המתאמנים, המנהלים, העובדים, במקום האישי; נוגעת בהיבטים הרכים של החיים, בחיבור למהות הפנימית, , להבנה של תפיסת העולם האישית שלנו ואיך אפשר לזוז ממנה ולצמוח בתהליכי מודעות וחקר פנימי.

יחד עם המשך למידה וסקרנות לאנשים ולתהליכים חברתיים אני מייצרת מסגרת מקצועית עוטפת המשלבת עומק תפיסתי עם פרקטיקה יישומית.

הנה כמה משפטי פתיחה שהביאו אלי המתאמנים בתהליכי אימון אישי שאני מעבירה:

  • זה מפחיד לשנות ולא להצליח
  • אני מרגיש תקוע מצד אחד, ומצד שני מפחיד לשנות ולזוז מהמצב הקיים
  • יש לי פחד כלכלי מכל צעד שאני עושה, אבל לא ברור עד כמה זה אמיתי או זה רק הפחד
  • זה מתסכל לחשוב על המשך החיים ככה! מה, זהו? זה מה שצפוי לי?
  • הכי מפחיד אותי זה מה יגידו עלי מסביב, ואם זה לא יצליח? מילא להתאכזב, אבל גם לאכזב…
  • אני רוצה להתקדם במקום העבודה, אבל איך?
  • אני לא במקום הנכון, לא בעבודה הנכונה…אז מה עכשיו? לשנות קריירה באמצע החיים?

עוד על:

אימון אישי

לצאת לחופש אמיתי

אימון אישי יעזור כאן "אני יוצא לכאורה לחופש, אבל חופש לא יהיה כאן", הוא אומר בקול רם מדבר בינו לבין עצמו או איתי, שפוף מעט

קרא עוד »
סדנאות פיתוח מנהלים וצוותים

סדנאות פיתוח מנהלים

הגיע הזמן להגיד את האמת רוב העובדים היום הם מנהלים.  בשונה מפעם שלהיות מנהל היה ענין של ותק השכלה קשרים והיררכיה, היום בעולם הארגוני השינוי

קרא עוד »

שתפו את הפוסט

WhatsApp chat