מה הקשר בין קורונה לתהליך אימון אישי Coaching

מה הקשר בין קורונה לתהליך אימון אישי Coaching?

העולם עצר בחריקת בלמים וכולנו עפנו קדימה ואחורה. ההתחלות ההשקעות הפגישות הפרויקטים הפרסומים . מישהו צעק עמודו! וזהו. לא שואלים אף אחד. ­­לי אישית לקח שבועיים רגע להבין מה קרה . הגוף שלי הרגיש קצת כמו בתאונה, סטרס. שום דבר לא נשבר כל העצמות במקום אבל ההלם גרם להתכווצות. השמועות שרצו, חוסר הבהירות אי הוודאות יצרו בהלה מסויימת. ובצד השני של קירות הבית, הטבע הגיח בפריחת אביב יפיפיה🌻🌻. כאן כלום לא עצר ולא נעלם, להיפך! המשיך להתחדש שמח וצבעוני🌈.

מה שהביא אותי להתחבר לבסיס, להבנה שבסה"כ זה כמו תמיד אל מול המציאות- באיזו דרך ניבחר להסתכל על מה שקורה, איך נתרגם לעצמנו את הדברים ואיזה משקל ניתן לכל חלק, הם אלו שייצרו את המציאות האישית אותה נחייה. ופה יש לנו את כל האופציות – באיזו ניבחר להתמקד, על מה נשים פוקוס זה שלנו📹 וזה דומה מאד למה שקורה  בתהליך של אימון אישי Coaching, בדיוק בזה אנחנו מתעמקים – מהי תפיסת העולם בה אנו פועלים במציאות, איך אנחנו בוחרים במודע יותר או פחות לראות את מה שיש לנו ואת מה שקורה בסביבה ואיך זה משפיע על התוצאות אותם אנחנו רוצים להשיג.

אז הנה כמה טיפים שלי איך הופכים מצב של אי ודאות למצב שאפשר לא רק להתקיים בו אלא לחיות וליצור:

  1. ליצור איים של וודאות בתוך האי וודאות. לבחור רוטינות מהחיים שלפני הקורונה שטובות לזמן הזה, או שגרות חדשות שמתאימות לעכשיו ושימו ביומן שיהיה צפצוף תזכורת🛎. אז זה נכון לימי קורונה. ונכון גם לתהליכי שינוי. באימון אישי Coaching אנחנו מתבוננים בבחירה מחדש מה עובד טוב ונכון להמשיך בו ומה יש להפסיק או לשנות.
  2. פינה אחת בבית חייבת להפוך לבית קפה! ☕️שימו עציץ, מפה, פרח, מוזיקה, כסא נוח. תרחיקו כמה שאפשר מהרעש ושימו שלט ״קפה״. שם אתם פותחים מחשב , נייד או ספר, מביאים קפה וסנדוויץ ומקצים זמן לעצמכם בלי הפרעות בלי לענות לדרישות של אף אחד מבני המשפחה. פשוט נקודת שקט מחשבה ויצירה. צאו להפסקות בקפה עם עצמכם. כמו שעשיתם בימי עבודה כשחיפשתי סיבות לעצור🕺🏼💃. בתהליך של אימון אישי Coaching אנחנו יוצרים פינה חדשה במחשבות שלנו שתאכלס תהליך אחר שונה מהיום יום ומהפעילות הדינמית של המציאות, ומייצרים פינת חשיבה הבודקת מה טוב לנו מה נרצה שיהיה חדש אחר. מתוך השקט והחיבור לדמיון ולרצון הפנימי נולדים מהלכים חדשים או כאלה שרק חיכו שרגע נעצור על מנת שהם יוכלו להופיע בתוך החשיבה שלנו.
  3. נא להתלבש בהתאם! כל שיחת זום גם משפחתית וגם מקצועית היא מפגש אנושי לכל דבר. יש משהו במנגנון של להתלבש להתארגן להסתדר שמעלה בנו אנרגיה של עשיה תנועה וחשיבה. להישאר בפיג'מה מוריד אנרגיה. בתהליך של אימון אישי Coaching אנחנו בודקים מהם התנאים הנדרשים לנו על מנת לייצר את האנרגיה הזו בתוך הגוף שתגרום לנו לעשות את הדברים החדשים. לפעמים זה בוער מבפנים וכלום לא עוצר אותנו, לפעמים העומס של החיים, ואפילו תנאי הסביבה הם כאלה שעוצרים אותנו . וגם אם יש בנו עמוק בפנים רצון הוא הולך לאיבוד ואנחנו נשארים עם "פיג'מה". להתלבש אחרת זה אומר להיכנס ל"מוד" של הוויה אחרת, מי אני רוצה להיות, איך זה מרגיש בגוף, מה צריך להיות שם, מהו העולם שבו אתנהל. המחשבות האלה מייצרות בתוכנו תנועה ורצון לזוז קדימה. ללבוש את התפקיד החדש של חיינו.
  4. עכשיו זה מחוץ לקופסא! 🧐כן כן הסקרנות מתעוררת אם ניתן לה מקום. אם יש משו שממש ברור בזמן הזה הוא שהכל בר שינוי. יום בהיר אחד הכל יכול להשתנות. יותר גרוע יותר טוב או פשוט אחר. ככה זה בעולם. הכל בתנועה, חי. ועובדתית אנחנו מסתגלים מהר יותר ממה שחשבנו אי פעם על היכולת שלנו להסתגל לשינויים. עכשיו…אם המציאות יכולה להשתנות ככה, מה היה קורה אם אנחנו היינו משנים אותה עבור החיים שלנו? וזה הזמן לחשוב אילו שינויים היינו רוצים לייצר בחיים שלנו לא מתוך התערבות חיצונית אלא מתוך רצון אישי פנימי כנה ולא העזנו לחשוב עליהם כאפשריים…? ב"מחברת מחשבות בימי קורונה" או סטיקי נוט ,פתקיות , נייד תכתבו כל מה שעולה! כי היצירתיות מתעוררת בדיוק בזמנים כאלה. וכשנחזור לשגרה והיצירתיות תישחק, כי תכלס לרוב אין זמן לחשוב מחוץ לקופסא כשאנחנו בקופסא…כלאמר בשיגרה, אפשר יהיה לחזור לרעיונות האלה ולבדוק מה המשמעות שלהם.🌈 בתהליך של אימון אישי Coaching אנחנו חוקרים את השאלות האלה בסקרנות רבה. סקרנות שלי כמאמנת למה יתגלה שם, וסקרנות שלך לעצמך מה יופיע שלא חשבת עליו עד כה. בשלב הזה נוצרים חיבורים מאד מרגשים בין העשייה עד כה לבין החלומות העתידיים שטרם קרו.
  5. והאופטימיות. 🧚‍♂️ איך לשמר אותה בתוך כל זה?. כמובן אופטימיות זקוקה לסביבה מוזיקאלית והומור. אופטימיות זקוקה גם לסיוע של חשיבה רציונאלית וביקורתית אל מול כל המלל האינסופי שמשדרים וממלאים את הוואקום שלרגע נוצר לנו בזמן. שמירה על אופטימיות היא הכרח בריאותי פיסי ומנטלי. מחשבה יוצרת תחושות ואלו משפיעות על האנרגיה שלנו, על התפיסה שלנו של מה אפשרי ומה לא. אז שימו לכם תזכורות אופטימיות, תחשבו כמה פעמים בחיים התמודדתם כבר עם אי ודאות עם כאוס, חוסר בהירות, פחד ואיך צלחתם את זה ויצאתם מחוזקים יותר. הכוח האמיתי שלנו הוא בנפשנו, ביכולת שלנו לראות ולהתחבר לכוחות היוצרים שלנו שבנו💪 . אין משמעות לתהליך כלשהו העוסק בהתפתחות ובהתקדמות ללא אופטימיות, כך גם בתהליך של אימון אישי Coaching.

עוד על:

אימון אישי

איך לומדים מניסיון?

אנחנו עושים את מה שאנחנו יודעים ורגילים לעשות, בדרך כלל חוזרים שוב ושוב על אותם הרגלים התנהגויות ומהלכים בדברים שעובדים לנו זה נהדר בדברים הפחות

קרא עוד »

קריירה בימי קורונה

קריירה בימי קורונה? בדיחה טובה…. בימים כאלה לחפש עבודה? ובכלל לדבר על קריירה? האם אפשרי לך להשיג את העבודה הנכונה בתקופה זו? את השאלה הזו

קרא עוד »

שתפו את הפוסט

WhatsApp chat