סדנת מחוברות ארגונית
לפיתוח מנהלים ועובדים

פיתוח עבודת צוות ומעורבות עובדים בארגון הם נושאים המעסיקים כל ארגון יצרני – מגדול ועד קטן. הארגונים המובילים בעולם הם ארגונים בהם העובדים מרגישים מחוברים למטרות וליעדים של הארגון וחשוב להם לתרום ולתת מעל ומעבר, לטובת הארגון. 

חווית עובד בארגון אשר יוצרת עובדים מחוברים – משמעותה חיסכון משמעותי בעלויות  החלפת עובד, איכות ביצועים עולה, אכפתיות ופרו-אקטיביות בפיתרון בעיות מצד העובדים. המשמעות היא כלכלית: השפעה על יעילות ופריון, וכן  התמודדות טובה יותר בשוק תחרותי.

למה דווקא עכשיו סדנת מחוברות ארגונית לפיתוח מנהלים ועובדים?

סדנאות העצמה

שינויים משמעותיים בעולם בכלל ובתפיסות עולם העבודה בפרט הביאו לשינוי משמעותי בערך הנאמנות והמחויבות הארגונית. מצד אחד היעילות הכלכלית של הארגון בו הרווחיות קודמת, ולכן לא ניתן להבטיח לעובדים עתיד לטווח רחוק. מצד שני, מגוון האפשרויות ותחומי העיסוק מייצר הזדמנויות רבות יותר עבור העובדים, מה הביא לכך שעובדים אינם מהססים לזוז הלאה על מנת להתפתח ולהתקדם. 

סקר מחוברות ארגונית של גלופרק מראה כי 85% מהעובדים בארגונים באמריקה, מדווחים שאינם חשים מחוברים למקום העבודה שלהם. כלומר מרבית העובדים נותנים לארגון זמן אך לא נותנים לארגון אנרגיה, תשוקה, ויצירתיות.

בסביבת עבודה ללא מחוברות ארגונית העובדים לא סומכים על ההנהלה, לא מבינים את מטרות הארגון ולא נותנים מעל ומעבר למצופה. זאת תופעה גלובלית הקיימת בארגונים רבים בעולם. 

אז אפשר לחכות עם זה עד ש… או שאפשר להתחיל לעבוד על זה עכשיו. 

למי מתאימה סדנת מחוברות ארגונית לפיתוח מנהלים ועובדים?

סדנת מחוברות ארגונית היא סדנה לפיתוח מנהלים, עובדים, וצוותי עבודה בארגון, והתכנים והחוויות מותאמות לסוג הארגון ואופי העבודה בו. הסדנה מתאימה לארגונים המעוניינים לקדם את החוסן האנושי בארגון, המבינים את המגמות בעולם את הדור הצעיר שנכנס למקומות העבודה ומבקש להתארגן בהתאם, ולתת מענה נכון.

מטרות הסדנה למחוברות ארגונית

המטרה המרכזית בסדנה היא לאפשר למנהלים לבחון את גישת העבודה, התפיסות הניהוליות, דרכי התקשורת וההתנהלות עם העובדים בצוות ובארגון והשפעתם על מחוברות העובדים. 

ללמוד, להכיר ולהיתנסות בגישות חדשות של שיח תקשורת ושיטת עבודה בעלות השפעה על מחוברות העובדים. להבין את הרציונאל, ולהתנסות.

ליצור את מערך העבודה המתאים לערכי הארגון ולמטרותיו על מנת לשפר את החוסן האנושי בארגון ולתת מענה לעזיבת עובדים, ולרתימת עובדים באופן משמעותי יותר. 

מהן המתודות בסדנה למחוברות ארגונית?

לתהליך אמיתי וספציפי של מחוברות עובדים בארגון אין מתכון אחד נכון שאותו אפשר ללמד בסדנאות פיתוח מנהלים. כל ארגון וכל מקרה לגופו, הוא תוצר הניבנה על ידי המנהלים עצמם. סדנת מחוברות ארגונית מספקת מרחב המשלב  למידה, התנסות ויצירה של פתרונות מותאמים ורלוונטיים לצורך. 

שימוש במתודות מעולם האימון האישי וההעצמה האישית, מאפשר למנהלים לסייע לעובדים להגדיר את הצרכים והרצונות להתפתחות הנדרשת להם ויחד למצוא פתרונות למחוברות עובדים בתוך הארגון. בסדנה יעלו רעיונות בנושאים כגון – איך משלבים את החזון האישי בארגוני, איך מייצרים שיחות משמעותיות, מהם הכלים לניהול שיח מאפשר, איך לרתום אנשים וליצור עשיה משמעותית, ועוד.

שימוש במתודות מעולם המנהיגות ההשתתפותית מאפשר ליצור מרחב שיח פתוח הנותן לידע הקיים בארגון לייצר את הפתרונות המתאים נכון לעכשיו. בסדנה יעלו רעיונות בנושאים כגון – איך להגיע "לא יודע" וקשוב, וליצור מתוך ה"אין", איך להשתמש בכל המידע הקיים כבר, איך להפעיל את היצירתיות שבנו ובאחרים, ועוד. 

לפרטים נוספים דברו איתי:

במה מתמקדים בסדנה ליצירת מחוברות ארגונית?

סדנת מחוברות ארגונית מטרתה לקחת את הארגון צעד גדול קדימה בהיבט של שיתופי הפעולה. הנה כמה נושאים שיעלו בסדנה, בדרך להשגת מחוברות ארגונית יעילה ומספקת:

  1. להבין את הסיפור הארגוני, משמעות העשייה הארגונית, ולחבר את העובדים למשמעות הזו. עבודה  מתוך מקום של ערך והבנה איך העבודה שלי מחוברות למטרות הארגון נותנת משמעות לעשיה ומחברת. 
    • סביבת עבודה משמעותית. השינוי בתפיסת העבודה מצריך לייצר משמעות וערך מוסף לעבודה. מחוברות ארגונית מאפשרת את התחושה שהעובד הוא חלק ממשהו גדול ומשמעותי, הסיבה שלשמה הוקם הארגון מעלה מוטיבציה. עובדים הרואים משמעות בעבודתם נוטים להיות בעל ביצועים טובים יותר ונשארים יותר בארגון 
    • חזון וערכים. הנהלה מחוברת לתהליכים ומובילה את יישום הערכים הארגוניים והחזון הלכה למעשה. (שלטים עם חזון וערכים ריקים מתוכן ביישום שלהם מיצרים יותר נזק מתועלת, וסקפטיות של העובדים). 
  2. פיתוח ארגוני והשמה מדוייקת. לדאוג שהמנהלים הנכונים יהיו בתפקידים הנכונים, שהמנהיגות תיהיה מנהיגות מובילה משמעותית ומקדמת. 
  3. תקשורת אפקטיבית בכל שכבות הארגון. לפתוח את התקשורת כך שתהייה דו כיוונית, מאפשרת, שקופה, ומשתפת . כל קול נחשב ויכול להשפיע. 
  4. תקשורת בין אישית בונה ושפה חיובית. סדנת פיתוח המנהלים תעסוק בתרגול שפה חיובית מעודדת ורואה את הטוב, ויכולת לנהל שיחות משמעותיות המייצרות תהליך למידה מבלי לפגוע באופן קשה
  5. נוכחות והקשבה. אחת הסיבות לעזיבת עובדים היא יחסים לא תקינים עם המנהל הישיר. מנהל במודעות גבוהה, נוכח, קשוב, הרואה את העובד ומפרגן לו, מקשיב לצרכים ומוצא דרכים לקדם אותו, מייצר סביבה שיש בה אמון גבוה ע"י שקיפות ותקשורת רציפה, ומשנה את ההתנהלות ורמת התנועה החוצה של עובדים.  
  6. הומור שימחה ומשחקיות. בסופו של דבר במקומות בהם טוב לנו אנחנו אופטימיים יותר, חברותיים יותר בריאים יותר ומעדיפים להישאר ולהנות. 
  1. שיתופיות ועבודת צוות. לנושא זה חשיבות עצומה הן היבט החברתי והן מבחינה התפתחותית. עבודה בצוותים מגדילה את ההנאה וההנעה של העובדים, ומכאן גם את המחוברות הארגונית. הרחבת מעגלי שיתוף הפעולה בתוך הארגון ומחוצה לו מייצרת סביבה מאפשרת סקרנית יוצרת מתפתחת ונעימה לעבודה.דיאלוג פתוח מביא יותר נקודות מבט ואפשרויות לפתרונות.
  2. הוקרה על העשייה, ובמה להצלחות וללמידה. בסדנה נלמד על החשיבות של תקשורת מעודדת המספקת משוב ברור. אחד הדברים החשובים ביותר הוא לדעת שרואים אותך. 
  3. ניהול מאפשר בהתאם לצורכי העובד והמשימות. עובדים המרגישים שיש בידם מרחב עשיה , לא "יושבים להם על הראש", עושים יותר. אלמנט נוסף שמסייע הוא המשוב – מצד אחד רואים אותי ומפרגנים על העשייה, מצד שני זו הדרך ללמוד להשתפר ולהתקדם.
  1. לחבר לקריירה עתידית , ליצור מסלול להתפתחות פנים ארגונית, למידה מנטורינג וכד'
  2. תקשורת פתוחה הרואה בעובד שותף לדרך תאפשר למצוא דרכים חדשות. שיחות בגובה העיניים, פתיחות ואמון, שיתוף ברעיונות וחיפוש פתרונות משותפים מייצרים סביבה בה העובד מרגיש שקולו נשמע, שיש לו השפעה, שיש יכולת ליצור לשנות ולהשפיע, מחוברות לארגון וסביבת עבודה שנעים להיות בה. תקשורת פתוחה מאפשרת שקיפות, יוצרת אמון. אמון  מייצר מחוברות ושייכות, מוריד פחדים ומקצר תהליכים. 
  3. איזון בית עבודה. לייצר סביבה חברתית במקום העבודה, לצ'פר את העובדים אבל לא רק. להיות קשוב לצרכים המשפחתיים, ליצור גבולות זמן לעבודה , לוודא חיבור בצוותים ופיתוח קשרים בינאישיים טובים ואינטראקציות חברתיות טובות. 
  4. צמיחה אישית. סיוע בפיתוח מיומנויות והתמחות להיות מקור ידע ומומחיות. יותר חרות ואוטונומיה בעשיה. תוכנית פיתוח קריירה עתידית (עובד שאינו רואה עתיד בחברה אינו מרגיש מחוייבות וחיבור) ואפשרויות לצמיחה בתוך הארגון בעזרת מנטורינג, למידה ויצירת תשתיות המאפשרות צמיחה ולמידה.  חיבור לפרויקטים חברתיים קהילתיים, פתיחה למהלכים רחבים יותר ובעלי משמעות מעבר לעבודה נטו. העובד הוא נכס שהחברה מטפחת ועל כן מספקת למידה, סביבה סקרנית ואפשרויות.

מחוברות עובדים היא מהדרכים האפקטיביות לפיתוח ארגוני

ישנן מספר  דרכים לבדוק את יעילות התהליך לפני ואחרי כמו: סקרים, בדיקת חוזק הקשרים בארגון ע"י מיפוי, מצב הרוח הארגוני, רמת שביעות הרצון. כמובן שבכלים דיגיטאליים הנותנים תמונה רחבה.

  1. לפניכם מספר שאלות שכדאי לשאול – התגובות ילמדו בנוגע למחוברות הארגונית, תחושת השייכות והמחוייבות שחשים עובדים לארגון כיום – ועד כמה חשוב לקבוע סדנת פיתוח מנהלים ליצירת מחוייבות ארגונית – בזמן הקרוב:

    1. האם העובדים שלכם יודעים מה מצופה מהם?
    2. האם לעובדים יש את הכלים לעמוד בציפיות? האם הם מקבלים הכשרות, הסברים ומשובים?
    3. האם העובדים בארגון חשים שהם תורמים לארגון וממצים את יכולותיהם?
    4. האם העובדים שלכם זוכים להוקרה על ביצועים טובים?
    5. האם מערכות היחסים בין העובדים למנהלים הישירים מספקות, איכותיות ויעילות?
    6. האם הארגון פועל לטיפוח הקריירה של עובדים ומנהלים?
    7. האם העובדים חשים חלק מעשייה שהיא משמעותית עבורם?
  1. לסדנת מחוברות ארגונית זו אני מביאה ידע ניסיון וכישורים ממספר עולמות תוכן מקצועיים:

    כיועצת ארגונית המתבוננת בכלל המערכת הארגונית, מערכות היחסים הדרישות והתקשורת בה היא פועלת. כמאמנת אישית מקצועית הפועלת הן בכובע של מאמנת מנהלים והן בכובע של חוקרת מיומנויות האימון והדרך להנחיל אותם.  כמנחת קבוצות הפועלת ליצירת מרחב מאפשר לחקירה ולמידה , משחק, חשיבה והתנסות על מנת להפיק למידה אישית משמעותית, וכחוקרת ושותפה ללמידה של תהליכים השתתפותיים המאפשרים שיח רחב יותר ומאפשר, הרותם את חוכמת הקולקטיב לתהליכים משמעותיים. 

  1. מחוברות עובדים מקדמת את העסק. ארגונים בהם מחוברות העובדים היא גבוהה הסיכוי שעובדים מחוברים יעזבו את הארגון קטן משמעותית מעובדים לא מחוברים. 

    ארגונים עם מחוברות עובדים גבוהה נמצאים במגמת גידול טובה יותר מהמתחרים שלהם. איכות הביצועים והתפוקות של עובדים מחוברים גדולה משמעותית מעובדים שאינם מחוברים, רמת שביעות הרצון ומשך ההישארות בארגון. מחוברות מקדמת מחויבות.

  1. מתחילים מרתימה של ההנהלה והמנהלים ברמות השונות. כשמגבשים את תפקיד המנהיגות ביצירת המחוברות הארגונית נוצרת תפיסה ניהולית חדשה, והפתרונות בהתאם.

  2. יוצרים עימי קשר ומזמינים את סדנת פיתוח מנהלים וצוותים מחוברות ארגונית – השינויים כבר יתרחשו מאליהם.

קרא עוד על סדנאות למנהלים ועובדים

סדנאות פיתוח מנהלים וצוותים

סדנאות פיתוח מנהלים

הגיע הזמן להגיד את האמת רוב העובדים היום הם מנהלים.  בשונה מפעם שלהיות מנהל היה ענין של ותק השכלה קשרים והיררכיה, היום בעולם הארגוני השינוי

קרא עוד »
WhatsApp chat