3M - סדנאות פיתוח מנהלים
ניהול-מנהיגות-אימון

ניהול מנהיגות ואימון הם שלושת ההיבטים המקצועיים להם נדרשים מנהלים על מנת לתת מענה ניהולי ראוי, והם העומדים בבסיס סדנאות פיתוח המנהלים – 3M

מה מאפשרת סדנת פיתוח מנהלים

סדנאות פיתוח מנהלים, מיועדת למנהלים ומנהלות הרוצים להיות מנהיגים אפקטיביים קשובים, המניעים עובדים כך שיתאפשר להם להפיק מעצמם את המיטב. ניהול צוות בצורה מיטבית מצריך העמקה בתפיסות ובמיומנויות הנדרשות בהיבט הניהולי, המנהיגותי והאימוני.  אין זה סוד שהגורם המרכזי להצלחת הארגון הוא האנשים עצמם, והדרך הטובה ביותר לשיפור ביצועים, תוצאות ורווחיות מתחילה ונגמרת במימוש יכולותיהם של כלל חברי הארגון. ניהול טוב יותר הופך את אנשי הארגון למרוצים ולמחויבים יותר. ככל שיש יותר מרחב לפוטנציאל האנושי עולה רמת הסקרנות, הענין, המחויבות ומכאן ההצלחה של הארגון.

סדנאות פיתוח מנהלים, להוביל תהליכי שינוי בארגון

מנהלים ומנהלות נדרשים להוביל שינוי בארגון אם מתוך אסטרטגיה פנים ארגונית ואם מתוך צורך להתאמה לשינויים ולדינאמיות השוק. מה שנדרש מעבר לעמידה בקצב שינויים מסחרר המתקיים בפנים ומחוץ לארגון, הוא לעסוק בניהול הצוות והובלתו וזאת על ידי מתן מענה ניהולי נכון המתאים לצורכי הארגון הלקוחות והעובדים. איך עושים זאת בצורה המיטבית? איך רותמים אנשים למהלכים אסטרטגיים ולמחויבות תוצאות . אלו התנהגויות ומיומנויות הצלחה כדאי לסגל. מה צריך להיות טיב מערכת היחסים עם הצוות, העובדים, על מנת ליצור מחויבות אמיתית לתוצאות ולהוביל תהליכי שינוי. 

בסדנאות פיתוח מנהלים, מנהלים ומנהלות בוחנים מהם האלמנטים הנדרשים מהם, ומה נדרש לפתח ולהגמיש על מנת לענות על הצרכים האלו.

פיתוח מנהלים כמנהיגים ומאמנים

השינויים החברתיים אינם פוסחים על ארגונים. תפיסות דור המלניאל ודור ה Z הנמצאים במעגל העבודה,
 מיצרים שינוי בדרך החיברות והתקשורת ומאלצים מנהלים לסגל תפיסת תפקיד רחבה יותר להובלת הצוות. אם בעבר,
מנהלים זכו למעמדם מתוקף המבנה הארגוני ההררכי, השינויים המבנים והחברתיים אינם מאפשרים זאת. המנהל כמנהיג והמנהל כמאמן קואצ'ינג,
מייצרים ההתנהלות ברמות אחרות של התנהגות, ומצריכים שימוש בשפה חדשה שיתופית יותר, מאפשרת, שואלת וחוקרת ובגובה העיניים. 

בתהליכים עליהם אנחנו עובדים בסדנאות פיתוח מנהלים, נרכשת השפה האימונית, המתבססת על ראית האחר כשלם ובעל יכולות.
הסדנה מתמקדת בכוחות ובאפשרויות של המנהל למצוא פתרונות, לנהל ולארגן עצמו, תוך כדי הרחבת נקודת המבט ומיומנויות נוספות המהוות מפתח להצלחה בניהול .  

לפרטים נוספים דברו איתי:

שאלות ותשובות על סדנת פיתוח מנהלים M3

כמנהיג וכמנהל התפקיד המרכזי שלך הוא לעזור לאנשים הביא לידי ביטוי את הפוטנציאל שלהם. איך זה נעשה?  בעזרת כלים מעולם האימון. הסיבה היא שאימון מנכיח שפה חדשה ודרך תקשורת בינאישית אחרת המייצרת שינוי מהותי בתפיסת בעצמי, גישת העבודה, התרבות הארגונית התקשורת ויחסים. שימוש בכלים מעולם האימון מסייע בפיתוח מנהיגות אפקטיבית בכל הרמות הארגוניות .

  1. תפיסת התפקיד ומשמעות המנהיגות – מודעות עצמית, תקשורת אפקטיבית, הבנת תהליכי השפעה ורתימה של עובדים, גמישות ויכולות למידה.
  2. מיומנויות וכלים אימוניים שעושים את ההבדל – הקשבה, שאילת שאלות, הגדרת חזון וכיוון, מיקוד ובנית תוכנית, התמודדות עם קשיים כמו חוסר מוטיבציה, חששות ופחדים, תקשורת ועוד.
  3. התנסות מעשית – סימולציה המאפשרת התמודדות אמיתית, עם מורכבות האינטראקציה ותפיסות העולם השונות שלך ושל האדם שמולך

התוצאות מתקבלות במספר רבדים. שינוי בתפיסת המנהיגות והתפקיד הניהולי מייצרת אימפקט על יחסי העבודה ומשפיע גם על שביעות רצונם של העובדים, חיבור ותחושת מחויבות, שביעות רצון מהמנהל הישיר (אחת מהסיבות המרכזיות לעזיבת עובדים היא יחסים עכורים עם המנהל הישיר), וראיה רחבה יותר של אפשרויות להגשמה עצמית במסגרת מקום העבודה (סיבה נוספת בעזיבת עובדים היא כשלא רואים אפשרות להתפתחות עתידית במקום העבודה).

הדרך הטובה ביותר לפיתוח מיומנויות אלו היא מתוך אינטראקציה והתנסות מעשית. למידה בינאישית, למידה מתוך התנסות במרחב מאפשר ומתוך חקר עצמי מעמיק. הסדנה מאפשרת מרחב יוצר ופועלת בראיה של מנהיגות השתתפותית לומדת.

התהליך יאפשר למנהלים:

  • לגבש סגנון ניהולי ומנהיגותי שלם יותר
  • לעבוד מתוך נוכחות חזקה ומודעות עצמית רבה
  • לפעול בתעוזה רבה יותר להשגת המטרות האישיות והארגוניות
  • לרתום מטרות ושאיפות אישיות לקידום מקצועי 
  • לפתח יכולת ההקשבה וההכלה
  • להתבונן בראיה רחבה יותר על סיטואציות
  • שיפור ביכולת קבלת החלטות 
  • ועוד.

לסדנאות פיתוח מנהלים M3 זו, אני מביאה ידע ניסיון וכישורים ממספר עולמות תוכן מקצועיים:

כיועצת ארגונית המתבוננת בכלל המערכת הארגונית, מערכות היחסים הדרישות והתקשורת בה היא פועלת. כמאמנת אישית מקצועית הפועלת הן בכובע של מאמנת מנהלים והן בכובע של חוקרת מיומנויות האימון והדרך להנחיל אותם, וכמנחת קבוצות הפועלת ליצירת מרחב מאפשר לחקירה ולמידה , משחק חשיבה והתנסות על מנת להפיק למידה אישית משמעותית. 

קרא עוד על סדנאות

סדנאות פיתוח מנהלים וצוותים

סדנאות פיתוח מנהלים

הגיע הזמן להגיד את האמת רוב העובדים היום הם מנהלים.  בשונה מפעם שלהיות מנהל היה ענין של ותק השכלה קשרים והיררכיה, היום בעולם הארגוני השינוי

קרא עוד »
WhatsApp chat