סדנת פיתוח מנהלים וצוותים,
סדנת תקשורת אפקטיבית

סדנאות העצמה אישית מאפשרות מרחב של התפתחות, לימוד, והקניית כלים לניהול יעיל ותקשורת בין אישית אפקטיבית יותר.
סביבת העבודה הדינאמית בה אנו פועלים מחייבת אותנו לתהליכי התנהלות חדשים על מנת להגיע לתוצאות אפקטיביות בארגון. חשיבה יצירתית, סקרנות, הגיוון האנושי הקיים, מצריכים שינויים  ופתרונות חדשים כל הזמן. 

מטרת סדנת התקשורת הבין אישית למנהלים – היא יצירת תהליכי חשיבה חדשים, מתוך התבוננות רחבה יותר על האפשריות והתקשורת הנדרשת מאיתנו בהתאם לצרכים ולמגוון הקולות.

הכל אפשרי הרבה יותר כשהתקשורת אפקטיבית. תקשורת בין אישית יעילה היא תקשורת פתוחה, משתפת וקשובה. במהלך הסדנה למנהלים, עבודה בקבוצה מייצרת מרחב אפשרויות חדש הנובע מתוך האינטראקציה. המרחב הקבוצתי המאפשר לבחון ולחקור כיוונים חדשים. תקשורת עמוקה יותר מתוך הקשבה, הבנה ואמפטיה, מאפשרת לנו  התמודדות אחרת עם האתגרים. הבנה של הכיוון המשותף מתוך שיח אמיתי, העמקת ההכרות האנושית ויצירת קבוצת עבודה מגובשת יותר, מאפשרים להשיג תוצאות בדרך מיטיביית, ובונים את העתיד של הקבוצה ושל הארגון כולו.

סדנת פיתוח מנהלים ותקשורת אפקטיבית – מדוע זו הסדנה הנכונה לארגון שלכם?

סדנאות העצמה אישית, פיתוח מנהלים ותקשורת אפקטיבית מביאות עימן שפע של יתרונות – לניהול האפקטיבי של הארגון, כמו גם לחיים הפרטיים של המנהלים בו. סדנת תקשורת בין אישית יעילה, מאפשרת למנהלים שפע של דרכים לשיפור דרכי התקשורת, על מנת להימנע מ"תקיעות" בעבודה המשותפת שנובעת מחוסר תקשורת בתוך הצוות ובין מחלקות. 

סדנת תקשורת אפקטיבית היא כלי נהדר ומתנה לחיים, עבור מנהלי ארגונים צוותים וקהילות, החווים קושי בתקשורת בין שלל הגורמים לאורך ורוחב, בתוך הצוותים ובין מחלקות, סקטורים וכד'. 

בסדנה נחווה תהליך שמפגיש את המשתתפים עם נקודות החיבור ונקודת הנתק בתקשורת, המוטיבציות המטרות והאינטרסים השונים, תוך למידה התנסות משחק וסימולציה. המשתתפים בסדנה למנהלים ילמדו כלים ליצירת שיח המאפשר תקשורת אחרת, מקרבת וממוקדת . 

הנושאים בהם עוסקת סדנת תקשורת אפקטיבית

תקשורת אפקטיבית נכונה ויעילה מהווה את הבסיס להצלחת הארגון כולו. כל תהליך ארגוני מכל סוג שהוא מנוהל על ידי תקשורת רוחבית ואנכית. לכאורה הדברים פשוטים ויחד עם זאת הם לא. הסיבה לכך היא שכולנו קודם כל בני אדם הפועלים בהתאם לרגשות שלנו, ומושפעים מאד מהתרבות המקומית והאוירה בארגון. אנו פועלים בצורה רגשית וכך גם ההחלטות שלנו. בסדנת תקשורת בין אישית אפקטיבית, נלמד דרך חדשה להעברת המסרים, הסגנון, החיבור לקונטקסט, האותנטיות והרגישות, שתשפיע באופן חיובי ומעורר לפעולה על אופן ההתייחסות של מקבל המסר. 

מנהלים טובים יודעים עד כמה חשובה התקשורת ומשפיעה על אופן העברת המסר, בסגנון ובהתאמה לכל אדם. בסדנת תקשורת אפקטיבית נדבר, נחווה ונתנסה בנושאים כמו:

  • ההשפעה של תקשורת אפקטיבית על תהליכים ארגונים
  • איך תקשורת אפקטיבית משנה מערכות יחסים ומשפיעה על מוטיבציה
  • כיצד תקשורת אפקטיבית מקדמת את המחוברות הארגונית
  • תקשורת אפקטיבית מעלה את מדדי היעילות והאפקטיביות הארגונית ומשפרת את ההצלחה
  • תקשורת אפקטיבית מעלה את האמון, ומצמצמת חששות ושמועות

לפרטים נוספים דברו איתי:

שיטת העבודה בסדנת תקשורת אפקטיבית לפיתוח מנהלים

סדנת תקשורת אפקטיבית לפיתוח מנהלים היא סדנה התנסותית – חווייתית, בה נעבוד בדרך של שיח רב משתתפים, משחקים וסימולציות על מנת לייצר תהליכי תקשורת אחרים ויעילים יותר. ניעזר בסרטונים ומודלים בהתאם לצורך.

שיפור תהליכי התקשורת ישפיע על מספר היבטים המסייעים לארגונים להצליח ובהם רמת האמון בין האנשים, מערכות היחסים, המחוברות הארגונית, מוטיבציית היחיד והצוות, תהליכי קבלת החלטות וביצועים. 

תקשורת אפקטיבית מקדמת מוטיבציה בצוותי העבודה בארגון. סדנאות פיתוח מנהלים מעניקות למשתתפים סט של כלים המסייעים להעביר בצורה ברורה בצוותים מהן הדרישות, ולספק משוב תוך כדי עבודה. אלה משפרים את תחושת המסוגלות הביטחון העצמי ומעלים את המוטיבציה. ככל שהתקשורת פתוחה ומאפשרת, והמידע זורם נגיש ושקוף לאנשים, כך יש ביכולתם וברצונם לעשות יותר, בקלות סקרנות וענין. 

תקשורת אפקטיבית מקדמת תהליכי קבלת החלטות. האפשרות לקבל החלטות טובות יותר טמונה במידע הנגיש ובמוכנות של כל הגורמים לקחת חלק מתוך ידע הבנה הדדיות ואחריות. ככל שהתקשורת אפקטיבית יותר הידע זורם באופן נכון יותר ועל כן תהליכי קבלת ההחלטות שלמים יותר ומכאן מתאימים ומדוייקים לצורכי הארגון עכשיו. לפעמים די במשפט שמשנה את כל הסיפור לכאן או לכאן. ככל שאנשים מרגישים נוח לשתף או להעביר מידע כך הם מסייעים לתהליכי קבלת החלטות מתוך בסיס רחב יותר. השותפות הזו מייצרת גם גיבוש טוב שייכות גבוהה יותר של העובדים והמנהלים לארגון, אחד לשני. 

וכמובן, תקשורת אפקטיבית מסייעת בסופו של דבר לשיפור ביצועים ליחיד, לצוותים ולארגון כולו. 

חסמי תקשורת הם גורמים המקשים בכל רובד. לא רק על תחושת בדידות מידור חוסר הבנה וחיבור למהות ולמשמעות אלא גם על מוטיבציה מערכות היחסים המחויבות לארגון ועוד. בסופו של דבר כיצורים אנושיים כל מה שיש לנו כדי לחבור לעבוד יחד ולבנות הצלחה טמון ביכולת שלנו לתקשורת אפקטיבית משמעותית חיובית ומקדמת. אז כדאי לשים לב לזה, ללמוד את זה ולהתקדם. 

על כל אלה ועוד, נלמד, נתנסה ונחווה בסדנת המנהלים לתקשורת אפקטיבית.

לסדנת פיתוח מנהלים M3 זו אני מביאה ידע ניסיון וכישורים ממספר עולמות תוכן מקצועיים:

כיועצת ארגונית המתבוננת בכלל המערכת הארגונית, מערכות היחסים הדרישות והתקשורת בה היא פועלת. כמאמנת אישית מקצועית הפועלת הן בכובע של מאמנת מנהלים והן בכובע של חוקרת מיומנויות האימון והדרך להנחיל אותם, וכמנחת קבוצות הפועלת ליצירת מרחב מאפשר לחקירה ולמידה , משחק חשיבה והתנסות על מנת להפיק למידה אישית משמעותית. 

לקרוא עוד על סדנאות

סדנאות פיתוח מנהלים וצוותים

סדנאות פיתוח מנהלים

הגיע הזמן להגיד את האמת רוב העובדים היום הם מנהלים.  בשונה מפעם שלהיות מנהל היה ענין של ותק השכלה קשרים והיררכיה, היום בעולם הארגוני השינוי

קרא עוד »
WhatsApp chat