hate to work

סודות המקצוע שלך!

בעומס יוצא האני האמיתי שלך

את המשפט המעולה הזה ציין בפני מנכ"ל שניסה להסביר מה הוא למד על עצמנו במהלך השנים. במצב הזה הוא אומר, אין אפשרות לעשות כאילו. אני לא יכול להעמיד פנים שיש לי סבלנות לשמוע דעות של אנשים כי הם איטיים לי מדי, והלחץ מסביב פשוט לא מאפשר לי לבזבז עוד אנרגיה על כאילו, על להיות נחמד. אני לא באמת מאמין בזה אז למה שאתאמץ…

אם ביום רגיל אנחנו יכולים לעשות כאילו ולהתאמץ, בימים לחוצים זה פשוט יוצא מאיתנו, כמעט בלי שליטה. המקומות המעורערים שלנו שמנוהלים מתוך פחד או בושה, כל מה שאנחנו מנסים להסתיר מהעולם ומעצמנו, נקודות החולשה שלנו שלא נעים להודות בהן. 

רבים מאיתנו עובדים שנים בעבודות שלא ממש מתאימות להם, משקיעים ים של לאנרגיה וזמן כדי לכבוש יעדים שלא באמת מעניינים אותם, ואחרי כמה שנים מוצאים את עצמם משותקים ומתקשים לזוז אם זה בגלל שהמעמד שהגיעו אליו שם אותם בכלוב של זהב, ואם זה בגלל שהפחד לשנות אחרי שהתרגלת לחיים בדרך מסוימת תוקע.

מהי המוטיבציה האמיתית שלך? מהן החוזקות שלך? ולאיזה מקצוע תחום התנהלות הן מתאימות יותר?  בין אם זה הצטיינות או יצירתיות, כסף או למידה, אוטונומיה או עבודת צוות ההבנה מה באמת מניע אותנו עוזרת לנו לדייק את הבחירות שלנו. נכון,  יש בנו גם וגם במינונים שונים ובהיבטים שונים בחיים, אבל השאלון מאפשר לך להבין מה יותר, מה מפעיל אותך יותר בקלות ובטבעיות, בהתאם למוטיבציות הבולטות שלך להתחבר ולבחור בקריירה ועבודה המתאימה לך יותר. לדוגמא אם המוטיבציה שלך היא השגיות, נכון יהיה להיות בעבודות בהן נדרשת התמודדות יום יומית, עם הדגש על מצויינות, דד ליין, ניהול  או לכל הפחות ניהול עצמי . אם המוטיבציה שלך היא יותר בהיבט הטיפולי תקשורת עם אנשים ועזרה, מסוג האנשים שישקעו זמן רב להקשיב לאחר ולהיות שם בשביל האחר, נכון יהיה להיות בתפקידים שיאפשרו עבודה עם אנשים וסיוע להם על בסיס יום יומי. למשל מתכנת עצמאי זה פחות יתאים לכישורים ומוטיבציות כאלה…

מה המאפיינים שלך? והזהות המקצועית שלך? מה באמת מניע אותך? ישנם כלים שונים שיכולים לעזור לדייק הן את החוזקות, הן את מאפייני האישיות והן את המוטיבציות. מבחנים אלה נעשים אונליין חלקם ללא עלות וחלקם בתשלום. אבל מה שעושים איתם אחרי זה זה הדבר החשוב ביותר. איך מנתחים ומחברים למציאות הפרטית שלך. 

 

העבודה היא חיינו אבל לא בשבילנו...

אנו חיים בעידן בו חלק ניכר מזמן הערות שלנו מתקיים במסגרות עבודה. ויתור על עבודה משמעותית המחוברת לכישורים, לערכים, לעניין ולמהות' הוא למעשה ויתור על חיים בדרך שלך.

הגשמה עצמית היא איננה קטע אגואיסטי אלא צורך אנושי מובהק. תהליך של אימון אישי מקצועי לבניית קריירה, הוא ממש לא בבחינת מותרות או דאגה ל"עצמי" בלבד. תהליך של הגשמה עצמית בקריירה מצריך מחשבה והבנה על משמעות החיים באופן בו הם באים לידי ביטוי הלכה למעשה. אפשר לשאול את זה הפוך, מה המשמעות של לחיות חיים שהם לא שלך? אם זה לא הקול שלך, הדעות שלך, העשייה בדרך שלך, האותנטיות שלך, אז מה שם שלך? 

העבודה היא חלק נכבד מחיינו, ועל כן חשוב שנפיק ממנה את המקסימום, בשבילנו. בשביל ההנאה, ההתפתחות האישית, ההישגיות, תחושת הערך והשייכות וגם ולא פחות חשוב פרנסה. אבל זה לא פרמטר יחיד בקריירה משמעותית. וכן, נכון, עבודה יכולה להיות רק עבודה ולא קריירה, רק שלאורך השנים זה מאד מתסכל.  

לבחון את הקריירה שלך מכמה זוויות

לא חייבים לעצור הכל כדי לבחון מה באמת הדבר החשוב לי בשלב הזה של חיי. לא צריך לעבור עבודה או לצאת לחופש מהכל כדי לתת לעצמך זמן להתלבט לעומק. להפך. דווקא חוסר הלחץ למצוא מקום חדש יכול להיות זמן מצוין לבחינת הדברים לעומק. לשאול את עצמך שאלות כמו האם אני במקום הנכון לי כרגע מבחינת עניין תפקיד השפעה ארגון. האם אני מתחבר למה שקורה, אכפת לי? מה כן עובד לי ומה לא. 

כדי לעזור ולדייק מהי הקריירה המתאימה לי ביותר לאופי שלי, לערכים והעקרונות שלי לדרך החשיבה שלי, למאפיינים האישיותיים שלי, למוטיבציות שלי, פותחו בשנים האחרונות מספר מבחנים המסייעים למפות את החוזקות, המוטיבציות, ולהביא מתוך המחקרים והסטטיסטיקות העולמיות מה לאנשים עם מוטיבציות כמוך נכון יהיה לחבר לעצמם כקריירה. מהם המאפיינים המרכזים החשובים לך ואיך הם מתחברים למאפיינים של המקצועות השונים. 

אנשים שהמוטיבציה החשובה ביותר שלהם היא העצמאות בעבודה יפתחו קריירה שונה מאנשים שהמוטיבציה המרכזית שלהם היא ביטחון.

"אנשים שעבודתם לא משקפת את כישוריהם נוטים לסבול מדיכאון..."

כך גילה מחקר של מכון גלופ שנעשה ב 2013, ההשלכות של זה הן ברורות הן לארגון והן לאדם. למה להישאר בעבודה כזו ולשלם מחיר בריאותי אישי וחברתי גבוה? כל התשובות הנכונות יתחילו במשפט פחד מ….גם הצלחה כלכלית או מעמדית לא בהכרח מיעדה על תחושת סיפוק. באופן מפתיע, כסף הוא לא גורם מספק לאור זמן. 

ומה קורה לאנשים שכן מרוצים מהקריירה שלהם? סיפוק התלהבות וימחה ברמה האישית, אך גם מעורבות עניין ומוטיבציית עשיה גבוהה ברמה הארגונית. מה ההבדל? ההבדל המרכזי הוא בין אדם שלוקח אחריות על הקריירה שלו, מבין מה נכון ומחפש את הדרכים לממש את היכולות במקום העבודה, לבין מי שזורם עם מה שיש מבלי לבחון מה באמת חשוב ומשמעותי לך, מה מעורר את התשוקה שלך במקום העבודה, מה המוטיבציה האישית שלך שתגרום לך לעשות יותר. כי אחרי הכל לכל אחד מאיתנו יש תמהיל שונה של רצונות ומוטיבציות. כשאנחנו נמצאים במקומות שהמוטיבציה שלנו מתקבלת בברכה ובאהדה, אנחנו עושים יותר ונהנים יותר. 

אז מה הסוד?

הסוד הוא לדעת מה מניע אותך באמת. בין אם זה הצטיינות או יצירתיות, כסף או למידה, אוטונומיה או עבודת צוות ההבנה מה באמת מניע אותנו עוזרת לנו לדייק את הבחירות שלנו. נכון,  יש בנו גם וגם במינונים שונים ובהיבטים שונים בחיים, אבל חשוב להבין להבין מה יותר, מה מפעיל יותר בקלות ובטבעיות, בהתאם לעניין, לחזקות שלך, למוטיבציות הבולטות. כי אם המוטיבציה שלך היא השגיות, נכון יהיה להיות בעבודות בהן נדרשת התמודדות יום יומית, עם הדגש על מצוינות, דד ליין, ניהול  או לכל הפחות ניהול עצמי אבל אם המוטיבציה, העניין הסקרנות,  שלך היא יותר בדגש טיפולי, עזרה לאנשים, להקשיב לאחר ולהיות שם בשבילו, נכון יהיה לבחור מסלול קריירה, תפקיד, שיאפשר עבודה עם אנשים וסיוע להם על בסיס יום יומי. למשל מתכנת עצמאי כנראה יהיה פחות נכון. הקושי מתחיל בשילוב המיוחד שלנו בני האדם במגוון כישורים, ותפיסות עולם לגבי מזו עבודה, כסף, ערכים נוספים המשפיעים על קבלת ההחלטות. 

עוד על:

Zoom Zoom Zoom

זה זמן זום! מאז תחילת ימי הקורונה הזום השתלט על החיים. זום באימונים אישיים זום בסדנאות מנהלים זום בשיחות משפחתיות, זוםזוםזום…. יתרונות יש! למשל כמו

קרא עוד »

שתפו את הפוסט

WhatsApp chat