Young business woman working on computer from home in mask

קריירה בימי קורונה

קריירה בימי קורונה? בדיחה טובה....

בימים כאלה לחפש עבודה? ובכלל לדבר על קריירה? האם אפשרי לך להשיג את העבודה הנכונה בתקופה זו? את השאלה הזו רבים שואלים ולאו דווקא בימי קורונה. אומרים את זה בדיוק כשעוזבים עבודה או מפוטרים והלחץ הכלכלי עולה, אומרים את זה כשיש עבודה מאד נוחה מאין כלוב של זהב, אז מה עכשיו לעזוב? אומרים את זה עשר שנים לפני יציאה לפנסיה , עכשיו לזוז? או  בתחילת הדרך כשאין מספיק ניסיון עכשיו עוד אין לי מה להציע בעצמי אז אני עושה כל דבר העיקר להתחיל….אומרים את המשפט הזה בהרבה מאד מצבים. הענין הוא שכמו בכל תחום בחיים, אין זמן נכון לשינויים ואין זמן נכון לעצור את החיים כדי לחושב מה באמת מתאים. הסיבה המרכזית היא הרצון בביטחון והפחד מאי וודאות. וזה נכון תמיד, קונפליקט ידוע.  

אבל. אם אנחנו מסתכלים על החיים במבט כולל, לאורך זמן, אנחנו מבינים שהזמן הנכון ביותר לעשות שינויים הוא כשאנחנו באופן אישי מרגישים שזה הדבר הנכון לעשות. אנחנו יודעים הכי טוב עד כמה המצוקה הכלכלית היא הסיפור או המצוקה המנטלית מעבודה משעממת או לא מתאימה היא הסיפור. רק אנחנו יודעים את רמת הסיכון ורמת הסיכוי. כמה באמת זה הזמן לעשות שינוי זו החלטה אישית. מניסיון, הזמן שבו הדברים עובדים חזק מדי בראש ואי אפשר להשתיק אותם יותר. חושבים על שינוי בעבודה בקריירה? כדאי להכיר את התהליך הבא.

4 טיפוסים ותהליך אחד

או קי, אז אם החלטת לבדוק את המחשבה הזו, אפילו אם זה עדין בדיונים פנימיים בין האונות שלכם, ככה מתחילים.

השלב הראשון הוא להיות קצת פרויד, או בשפה פשוטה לחפור. לנתח להכיר ולהבין מי אני מה אני מה יש לי כדי להכיר בערך העצמי שלך. הבנה ומיפוי של היכולות החוזקות העוצמות והניסיון .

השלב השני להיות יוסף – ובחלומי… ולתת לעצמך לחלום חלומות ולהבין את משמעותם , מה באמת אני רוצה לעשות מה בתשוקה שלי, מה מלהיב אותי ואיפה יש לזה מקום בעולם.

השלב השלישי הוא שלב העיצוב. יצירת התוכנית מהיסודות ועד למבנה השלם. איך זה יראה מה חשוב שיהיה בזה, מה העבודה הזו צריכה להיות בשבילי ואיך היא צריכה להתקיים כדי שאקום בבוקר כל פעם מחדש ואגיד תודה. תודה שהעזתי תודה שבחרתי ככה לחיות את חיי.

ויוצאים לקמפיין! יח"צנות! להיות פרסומת מהלכת של עצמך. נייק בימים הטובים לפני הקורונה ! just do it!. להפיץ את הבשורה! לספר מה אני עושה, מה אני רוצה לעשות, להציג  את זה בכמה שיותר דרכים וצורות לכמה שיותר אנשים ולהיפגש עם חברים, קולגות ולשתף אותם, להתאמן עליהם בהעברת המסרים, וגם בחיפוש קשרים.

עמודו! רגע לפני שמתחילים 4 שאלות ששווה לענות עליהם

בחקירה פנימית בינך לבין עצמך, עם דף ועט (גרסה עתיקה ועובדת), או בנייד בנוואטס.

1.מה באמת חסר לי בעבודה הנוכחית כדי שארגיש שזה נכון לי ומדויק.

2. אם רק היה אפשר ליישם את זה בעבודה הנוכחית, האם הייתי בוחר להישאר?

3.האם העבודה הזו היא הקריירה שלי או היא עבודה עד קריירה. אם כן מה אני התועלת, הרווח מזה ומה ההפסד, ההשפעות של זה עלי?

4.האם נכון לי להיות שכיר או עצמאי פרילנסר או עובד מין המנין. מזה אומר, מה המשמעויות מבחינת סוג העבודה והאפשרויות, מה אני צריך להכיר ולהבין עוד כדי לקבל החלטה כזו דרמטית בימים אלו?

בשעות  הרבות שאנחנו נמצאים בעבודה, גם אם זו  עבודה שנעשית מהבית, אנחנו עוסקים בנושא, חושבים אותו, חיים אותו, לומדים, מעמיקים…כדאי שזה יהיה הדבר הנכון שמספק לנו משמעות, ענין, התפתחות, וגם מעגל קולגות ושותפים המתאים לנו, ולקוחות שנאהב.

התסכול הגדול ביותר בעולם העבודה הוא לאו דווקא חומרי אלא חוסר משמעות, חוסר חיבור בעשיה יום יומית. כדי למצוא את המקום הנכון לך מבחינת קריירה עבודה ענין תשוקה והתפתחות, צריך להרחיב את המחשבה ולתת מקום לאומץ – האומץ להודות במה שחסר להודות במה שטוב ולהבין מהו הדיוק הנדרש. לתת מקום לדמיון, כן כן זה לא רק לילדים! לחלום ולא להיבהל ,לחלום בהקיץ בתמונות במילים, לחלום ולהבין מה החלום הזה שארצה שיהפוך למציאות , מהם הדברים שבחלום הזה שחשוב לי שיהיו נוכחים בחיי, לתת מקום להישתנות שלנו, להבנה שהחיים דינמיים ואנחנו משתנים, בכל שלב של חיינו יש שינוי בצרכים שלנו וברצונות שלנו וגם בעולם העבודה,  ולצרכים האלו צריך להקשיב ולתת מקום ביום יום שלנו. עוד על התהליך המלווה של השינויים בעולם העבודה והקריירה אפשר לקרוא כאן

כל אחת ואחד נמצא בשלב אחר כל אחת ואחת זקוקים למשהו אחר בקריירה

למשל, בתחילת הדרך נכון ואפשרי לבחון מהו מסלול הקריירה הנכון לך, אלו לימודים תומכים במסלול כזה.

במעברי עבודות נכון יהיה להתעמק בקורות החיים האם הם משקפים אותך באופן הנכון ביותר  לקריירה שאותה אתה מבקש, וספציפית לעבודה מסוג מסוים. איך להתכונן לראיון עבודה על מה לשים את ההדגשים מבחינת תוכן ניסיון התנהלות התנהגות שפת גוף ונוכחות בראיון.

בשיפור עמדות בתוך מקום עבודה קיים נכון יהיה לבחון ולהתלבט לגבי האופן בו אפשר להרחיב את הקריירה במקום העבודה הקיים מתוך הבנה של פוליטיקה ארגונית והדרך לקידום עצמי בעזרת יחסי ציבור עצמאיים הצעות ייחודיות ויוזמות שוות.

בשינוי קריירה נכון יהיה לבחון מהו הדבר הנכון ביותר שלמענו נכון יהיה לשנות את הקריירה, מה החלום הנכון לי להיום, איך זה מתחבר למי שאני לערכים שלי לחלומות שלי לרצונות שלי ולמה שהחיים מאפשרים לי עכשיו איך ניכנסים לתהליך כזה מבינים מהו הדבר ובונים את המסלול הנכון. איך מתכוננים לזה, ואיך בוחרים את הסטטוס הנכון כשכיר עצמאי או כל חיבור אחר.

אימון לקריירה לפעמים חופף עם אימון עסקי במיוחד עבור אנשים שבוחרים להקים עסק עצמאי שהוא סוג של הגשמת חלום המתחבר לביטוי עצמי עמוק. למצוא את הדרך איך להפוך את התחביב למקצוע ולעסק מכניס.

כדי להתחיל כבר עכשיו להזיז את הדברים לטובתך, אפילו שזה קורונה אפילו שזה מאתגר. 

אז האם זה הזמן?

גם אם בסוף "המצב" יכריע אל מול המציאות כרגע, לפחות יהיה ברור מה מחפשים, תיהיה תנועה בכיוון הנכון, והיא תיקרה באומץ ובנחישות כי זה ירגיש כמו הדבר הטוב הזה שמחכים לו ומוכנים לטרוח בשבילו. תשתפו אנשים בחלום שלכם ברצון ואולי תגלו כמו רבים וטובים כשמתחילים להניע את הגלגלים הדברים מקבלים אחיזה במציאות. ומשם השינוי יותר קל ואפשרי.

זקוקים לשיחה כדי להבין טוב יותר מה נכון לעכשיו? דברו איתי, בשימחה! אפשר לקבוע פגישה קצרה כאן בלינק. 

עוד על:

אימון למלניאלס

אימון אישי למלניאלס

דור המלניאל, הצעירים ביותר בשוק העבדה כיום, נולדו בשנות השמונים והתשעים, ונמצאים עמוק בעולם התעסוקה חלקם כבר בתפקידי ניהול. האם נדרשת התייחסות אחרת אל בני

קרא עוד »
טילי ג.ליברמן

המלצות

מה עוד לקוחות אומרים עלי? ברור שנדרשות לכם המלצות לפני שתתחברו למישהי שתאמן אתכם! זה בהחלט נכון ונדרש, והייתי שמחה לתת לכם מספרי טלפון של

קרא עוד »

שתפו את הפוסט

WhatsApp chat