Man is sitting on a sofa in a protective mask with a laptop and phone, remote work in quarantine

10 טיפים לשינוי קריירה בימי קורונה

כן כן זה הזמן! דווקא עכשיו זו ההזדמנות שלך להבין מהו הדבר המתאים לך ביותר, למרות שהעולם נעצר. זה לא אומר שמחר בבוקר זה יקרה בגלל הימים האלה שאנחנו נמצאים בהם, אבל זו הזדמנות לעצור ולשאול לחקור ולבדוק.  גם אם זה ייקח קצת זמן, לפחות הכיוון יהיה ברור ומכאן, ה"וויז" העצמי ייצר אלטרנטיבות. ייתכן שיהיו פקקים בדרך, ייתכן שיהיה צורך לעשות עיקוף וhיקח יותר זמן,  אבל כשיודעים לאן רוצים להגיע מהו הכיוון הכללי הנכון לך, הדרך הרבה יותר מעניינת ומלמדת תוך כדי תנועה. כי אפשר כבר עכשיו לעשות משהו בענין לפחות בינך לבין עצמך כדי להיות מוכנים ברגע האמת. 

תכל'ס מניסיון, אין זמן מתאים לשנות עבודה או קריירה. כמעט אף פעם אף אחד לא אמר זה הזמן יללה. תמיד יש משהו שמלחיץ ומפחיד זו החלטה מורכבת. אבל מה שבעיקר משתק אותנו ומשאיר במקום זה האי וודאות. ולכן, ההחלטה לשנות היא לגמרי אישית ותלויה בסיפור הפרטי של כל אחד ואחת. יחד עם זאת, התכווננות נכונה הכרה עצמית עמוקה והתעניינות במה שקורה בעולם העבודה יכולה לקדם או להביא הזדמנויות חדשות גם בימים מורכבים. העיקר שנהייה מוכנים ברגע שזה יקרה 🙂 

10 טיפים ליישום מהיר

  1. אם אתם בתחום שלא צפוי להתאושש זה הזמן לשקול הסבה מקצועית או לפתח כיוון חדש. לא יודעים מה כדאי? תחפרו בעזרת שאלות, כנסו לקבוצות חדשות שיש בפייס עם שמות מפוצצים או קהילות של העולם החדש. חפשו בעזרת אשטגים (#) כל מיני מילים שמעוררות  בכם ענין ותיסחפו עם העמודים למה שמעניין אתכם. תנו לעצמכם דרור להגיע למחוזות חדשים.  יש תפקידים חדשים כמו היום כמו מנהלת אושר ארגוני…יש מלא המצאות חדשות, שווה לבדוק. אל תישארו במוכר והידוע. העולם זז ומתחדש. לפחות תיבדקו מה קורה שם. 
  2. חושבים על כיוון חדש ומפחדים? יש שפע של לימודים ובחינם. נצלו את הזמו ללמוד! לבדוק כיוונים נוספים ולייצר ידע נוסף שישמש אתכם. בלינקדין בקמפוס IL, באנגלית בעברית, הקורונה הביאה שפע מטורף של ידע במחירים של סופעונה…לפחות תיהיו מוכנים עם מה שהעתיד יפתיע. 
  1. רגע לפני ששולחים קורות חיים, עברו עליהם. האם הם מייצגים אתכם, את מי שאתם באמת! לא את מה שעשיתם ברמה הטכנית. האם הם מעבירים את הרוח שלכם, האם הם עושים חשק להיפגש איתכם? אם לא, זה הזמן לכתוב הכל מחדש ברוח שלכם. מהן המיומנויות האמיתיות שהבאתם לכל תפקיד, מהו כוח העל שלכם, מהי הרוח שאתם מביאים לכל מקום, מהו היתרון היחסי שלכם. שימו לב למילים לסגנון ולעיצוב.
  1. לא בטוחים מהן החוזקות והיתרונות שלכם, שלחו וואטסאפ לכמה חברים קולגות ובקשו מהם לעזור לכם לדייק מהו הערך שאתם מביאים, מהן החוזקות שלכם. אנשים יודעים לפרגן, והרבה פעמים זה מין משפט כזה של "ואני לא ידעתי שאני כזאת…" בהפתעה גמורה. אז בלי צניעות עכשיו ,כן?! 
  1. רוצים משרה מסויימת שבול עליכם? וודאו שאתם עונים על הדרישות. מה שמחפשים קיים בקורות החיים שלכם, שיש לכם מה להציע. שימו לב לניסוח הדברים ברוח המתאימה למה שמחפשים. כמובן בהנחה שיש לכם את זה. לפעמים זה רק ענין של ניסוח נכון. וודאו שזה ככה.

עוד כמה טיפים למדיה

 
  1. לינקדין הוא כלי חזק בתחום חיפוש העבודה. כנסו לשם לריענון. בידקו שהתמונה ייצוגית, וודאו שהביו מתאים, ותתחילו לתקשר, לחפש אנשים וקשרים. ההיא שמכירה את ההוא שבדיוק מחפש אותך!
  2. אל תתביישו! ספרו לכל מי שמכירים אתם בתהליך של חיפוש עבודה. נכון היום רבים במקום הזה אבל דווקא בגלל זה זה מרגיש יותר פשוט ופחות מביך. 
  3. מפחדים מראיון עבודה? על תלכו על ריק. כנסו לזום ותקליטו את עצמכם. העזרו בחברים או באנשי מקצוע שיראיינו אתכם, ותסתכלו. האם אתם משכנעים, נראים כמו שאתם חושבים או אולי כדי לעבוד על זה ולהגיע יותר מוכנים. ראיונות עבודה רבים נעשים בזום, כדי לדעת לשלוט בעצמנו בפלטפורמה. זווית צילום, מיקום וסביבה, איכות מצלמה וסאונד, קרוב רחוק, מימיקה פרצופים, לבוש וכו יש להם השפעה.
  4. עם קצת יותר תעוזה ויכולת ניסוח אפשר להעלות פוסט מעורר, לספר על עצמי ומה אני רוצה ולבקש עזרה. הרבה פעמים זה עובד. אבל רק אם זה עשוי נכון ובא מהלב. אותנטיות היא שם הסיפור. אחרת זה גם יכול להרוס או להוציא אותך לא טוב. 
  5. לממש יצירתיים ונועזים – אפשר גם להקליט סרטון קצר ומגניב שמספר מי אתם מה היכולות שלכם, עם עריכה טובה סאונד או טקסט מרתק. כן, זה הקורות חיים החדש, העולם זז לויז'ואל…
 

אין ספק שבשוק של עכשיו שוק של עובדים, כל נושא חיפוש עבודה דורש הרבה יותר יוזמה ותעוזה, רעיונות חיבורים ויוזמות חדשות. קוראים לזה העולם החדש! שנתחדש 🙂

מה שתחליטו לעשות ייתן לכם "בוסט" אנרגיה והתחדשות לראות את עצמכם ממקום טוב יותר. וזה כדאי כי התקופה הזו תעבור, מקווה שבמהרה. בריאות טובה ובהצלחה!

עוד על:

הומור בעבודה - - טילי ג ליברמן

הומור בעבודה

אימון מנהלים לקידום המנהיגות אייך קורה שאנחנו מאבדים דבר כל כךחשוב להצלחה שלנו דוקא במקום העבודה? בדרך כלל לא חושבים על התכונה הזוכקריטית, אבל היא

קרא עוד »

שתפו את הפוסט

WhatsApp chat