שנה חדשה עתיד חדש

מה שאני אוהבת בחגיגות שנה חדשה זה שהן הזדמנות להתחיל שוב מהתחלה…אם צריך. אם לא הצלחתי בחדשה שלנו, יש את החדשה הלועזית, החדשה של עמים אחרים…תמיד אפשר להגיד מ ע כ ש י ו. תמיד אפשר לנסות שוב להגיע לטוב שביקשת לעצמך ולא הצליח, עדין.

זו בהחלט הייתה שנה מוזרה עם הקורונה. שיבוש מטורף של החיים כפי שהיו עד לאותו רגע, אי ודאות, רגע של חזרה לשגרה ושוב סגר. שיבוש כלכלי חברתי ארגוני פוליטי בריאותי ומנטלי לכולנו. 

יש מי שרואים במצב הזה יותר את הקושי יש מי שרואים גם את ההזדמנות. מה שבטוח כולנו למדנו כמה דברים חדשים על עצמנו, על המדינה, על עולם, על המדיה החברתית ועל הטכנולוגיה.

ואולי השיעור הכי גדול הוא להבין שהמחשבה שלנו ששום דבר לא משתנה, או – מה שהיה הוא שיהיה או – שאנחנו לא משתנים, ששום דבר כבר לא יפתיע אותנו , שהכל בטוח ויציב…לא תופסת במציאות הזו.

לעצב את העתיד נראה עכשיו לכאורה פחות רלוונטי ואולי מוזר מתמיד. אבל דווקא עכשיו, אל מול האתגרים והקשיים, עולות השאלות הקשות – לשם מה אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים ולאן אנחנו באמת רצים. מה צופן לך העתיד? ובכן….על זה אפשר לקרוא כאן.  

לעצב את העתיד שלך

האם באמת אפשר לעצב את העתיד, ליצור חזון או כל אחת מהמילים המתארות את האפשרות האנושית לתכנן את העתיד שלנו? השימוש בשפה של חזון מטרות ותכנון עתידי קיים בכל ארגון המכבד את עצמי, בכל אדם המחשיב את עצמו מוצלח. אבל האם באמת זה אפשרי לאדם פרטי לייצר תכנון לטווח ארוך כשהחיים מתערבים כל הזמן ומתקילים אותנו בדרך? האם יש לתכנון כזה זה ערך, ערך אמיתי. 

התשובה הקצרה היא כמובן שכן. 

התשובה האמיתית היא שזה מורכב 🙂 ליצור חזון זה לשאול את עצמך שאלות מאתגרות הנוגעות למה באמת חשוב לך ואיך בא לך להגשים את חייך. ושאלות כאה מעלות המון חששות וספקות ישר איך שמחילים לחשוב אותן. בעיקר כי זה לא פשוט או מובן מאליו למרות שזה שלנו. למצוא את הדבר שמפעם בנו באופן כנה ואמיתי, שמתאים לאופי ולתפיסת העולם, שחשוב באמת, כזה שמעורר בנו ענין אפילו בזמננו החופשי אפילו בימי קורונה…? איך עושים את זה, למה, מאיפה מתחילים אפשר למצוא כאן בפוסטים. 

ועוד ענין קצת מעצבן, אם לא מעצבים את העתיד, כנראה שהוא יגיע בכל מקרה, רק לא בדרך המבוקשת או המתאימה לך בהכרח. אז, אם בא לך להתחיל לחשוב את העתיד שלך ולשים בצד רגע את הקורונה, הקליקו כאן.>>

המילים שלך הן העתיד שלך

המילים שלנו, המילים בהם אנחנו בוחרים לתאר את המציאות שלנו, את עצמנו, העבר, העתיד, את סיפור חיינו – מגדירות גם הן את טווח האפשרויות שלנו. הן יוצרות את התפיסה שלנו ביחס לדברים, למציאות לארועים, ביחס לעצמנו.

מה ההשפעה של המילים ביצירת העתיד, ביצירת האפשרויות שלנו? בתשומת הלב שלנו לדברים? עולם נברא במילה. מה שאנו אומרים, וחוזרים ואומרים יקרה! לא במטה קסם, אלא מתוך תשומת הלב והעשייה. אבל אם לא יהיה לדבר מילים, נוכחות כלשהי, אם לא יהיה לחלום ביטוי במילים, יהיה הרבה יותר קשה ליצור את החלום במציאות. ואחרי שכל זה נאמר צריך גם להגיד שהמציאות לפעמים עולה מעל לכל דמיון ומעל לכל מילה שנאמרה אי פעם 🙂 שני וידאו מעניינים על האופן בו מילים יוצרות מציאות. כנסו >>

 

בין אם אתה חושב שאתה יכול או חושב שאתה לא יכול – אתה צודק.

לשתף חבר חברה שמתאים להם בול בזמן, שילחו את- הלינק .

בא לך לעשות את זה? שנדבר רגע?  הוואטסאפ כאן למטה בלחיצה. 

 

שנה מעולה שתהייה לנו:)

WhatsApp chat