דור המלניאל, הצעירים ביותר בשוק העבדה כיום, נולדו בשנות השמונים והתשעים, ונמצאים עמוק בעולם התעסוקה חלקם כבר בתפקידי ניהול. האם נדרשת התייחסות אחרת אל בני הדור הזה ולמה? מה ההבדל התפיסתי, ההתנהגותי הנובע מהתקופה בה הם גדלו , בתוך מהפכה עולמית, ואיך זה בא לידי ביטוי בעולם העבודה? 

ההבדלים המשמעותיים נובעים מכך שזהו הדור הראשון שנולד לטכנולוגיה בהתפתחות מואצת, זמינה ונגישה, לעולם גלובאלי המאפשר תנועה חופשית של ידע, מותגים, רעיונות ותנועה נגישה. לגדול במרחב עולמי כזה מייצר תפיסות בסיס אחרות מהדור הקודם שנכנס לתוך העולם המהיר והגלובאלי עם תפיסות מסורתיות יותר על זמן ושינויים. כשהכל קל יותר נגיש והמידע זמין משתנים סדרי מחשבה על ידע חוכמה ניסיון הררכיה ועוד.

השאלות שמעלים מתאמנים הן שאלות שעולות אצל הרבה אנשים אבל ההבדל המשמעותי ביותר הוא הגיל הצעיר בהן התהיות האלה עולות ונחקרות. שאלות על מהות, האם זה מתאים לי, מה אני בכלל רוצה, למה לי, מה המשמעות של זה עבורי בשל שפע האפשרויות שיש לעולם להציע מגיעות מוקדם יותר. וכששאלות אלו לא מקבלות מענה במקום העבודה ישנה עזיבה מהירה, כבר בשנה הראשונה בשל חוסר חיבור למערכת, למנהל הישיר.

תפיסת עולם מהירה מרובת שינויים

תפיסת העולם של שינויים מהירים אומרת גם בין היתר שיחסים לטווח ארוך או נאמנות ארגונית הם לא חלק מאוצר המילים. תפיסת זמן של מהי שנה וכמה צריך לעשות ולהיות במקום אחד עד שאקבל את הקידום שאני חושב שמגיע לי, שונה מדורות קודמים. יש ציפיות גבוהות להצלחה מהירה, כחלק ממה שרואים במדיה החברתית, תפיסה חינוכית חברתית של אני קובע את האושר שלי, מגיע לי, חוסר סבלנות וצורך בתגובה מהירה, מייצרים לחץ עצמי מאד גבוה להצלחה המביאים בסופו של דבר לשחיקה מהירה. השפעה של תפיסת כזו על עבודה בארגונים היא השקעה משמעותית בקליטת עובד שיורדת לטמיון בטווח קצר מדי.

ישנם שני צדדים בענין הזה שחשוב לפעול בהם: הראשון הוא תפיסת העולם של האדם עצמו, האם היא משרתת אותו ומה אפשר לעשות שם, להרחיב ולהגמיש את תפיסת העולם. ההיבט השני הוא המנהלים שלהם. הבנה של המנהלים ושל הארגון לגבי מהי הדרך הטובה יותר לעבוד עם מלניאלס.
בתהליך של אימון אישי מתמקדים בליצור תמונה רציונאלית יותר של התהליכים בתוך עולם העבודה, איזון וחיבור לכלל מעגלי החיים, יצירת מסלול התפתחות קריירה , חיבור למשמעות של הדברים והבנה של תהליכי ההתפתחות האישיים באופן עמוק. 

תהליך אימון אישי של דור המלניאלס 

בתהליך בעבודה עם המנהלים הצעירים של דור המלניאלס, ההדגשים יהיו על יצירת שיח מעודד, מתן פידבק בתדירות גבוהה המבוקשת על ידם, התבוננות אחרת על הגמישות הנדרשת, המוטיבציה והשאפתנות, בהירות וחיבור למשימות משמעותיות, יצירת אוירה נכונה של סקרנות ולמידה, ותשומת לב כנה ולא ביקורתית. 


עדין לא הומצאה אפליקציה לשביעות רצון משמעות ואושר, ואין דרך קצרה ומהירה להגיע לזה רק כי רוצים. מצבים של חוסר נוחות וקושי לא פעם מלמדים אותנו סבלנות והבנה מדויקת יותר של משמעות הדברים. למרות רצוננו שהכל יקרה מהר כאן ועכשיו, לזמן יש משמעות ביצירת תובנות והבנות. החלק הזה הוא מאתגר עבור דור שגדל בקצב כל כך מהיר של שינויים, וטכנולוגיה המקצרת מרחק בכל תחום, עולם, חוץ  מהעולם הפנימי שלנו.

כדי לדעת עוד על אימון מנהלים ואימון בכלל אפשר להיכנס לכאן.

WhatsApp chat