אימון מנהלים

אימון מנהלים עוזר בארגון

"בסוף אני די לבד ויש עלי אחריות מאד גדולה. אני חייב לעשות דברים נכון ולקבל החלטות מהירות, הכל מאד אינטנסיבי ומחויב לתוצאות, מצד שני אין לי תמיד עם מי לחלוק את החששות שנמצאים אצלי בראש ולפעמים עוצרים אותי , או מעמיסים עלי מאד. כאן אני יכול רגע לדבר מבלי לחשוש משיפוטיות, או שמישהו יבין מדברי שאני לא יכול או לא מסוגל, אלא באמת רגע פשוט אחד להתלבט בקול רם, ולהגיד באופן הכי כנה במה אני טוב ובמה פחות. ואז לחשוב איך לשפר את זה. ביום יום זה מאד קשה להגיד דברים כאלה, אין את הפורום לזה, וזה מאד מעמיס מנטלית".

כמאמנת שעובדת עם מנהלים בארגונים הטקסט הזה כמעט תמיד מגיע. עבודת אימון עם מנהלים מאפשרת רגע עצירה והתבוננות. שעה בשבוע של משהו אחר מהמרוץ המטורף. ארגונים רבים, בעולם יותר בארץ עדין פחות, מצרפים מאמן אישי למנהלים לליווי מנהלים. תהליך כזה עבור המנהל מייצר ערך עצום של שיתוף למידה והתבוננות, ממש גדילה עצמית מתוך נקודת מבט נוספת או חדשה, והתמודדות עם קשיים ניהוליים של היום יום כמו איך לייצר שיח נכון עם העובדים, הקולגות וההנהלה שמעלי, איך לרתום אנשים בדרך אפקטיבית, איך לזהות את המצוקות בצוות, איך להפעיל את הצוות באופן מיטבי שיספק מקום טוב ובטוח לשותפים בו ועוד…

אימון מנהלים מצדיק את ההשקעה הכלכלית!

תהליך כזה משפר משמעותיות את הנאמנות והמחוברות לארגון ומצמצם עזיבת עובדים. (ממחקרים שנבדקו ע"י ה ICF , ארגון המאמנים הבנלאומי). אימון מנהלים מצדיק את ההשקעה הכלכלית של הארגון במנהליו.

אימון מנהלים , ואימון בכלל כתהליך, הוא מוכוון תוצאות ומעשים. זו יצירת שינוי בצעדים ברורים ומכוונים המיצרים תנועה ותזוזה עמוקה בהרגלים והתנהגויות לעבר הרצונות וההרגלים החדשים הנדרשים להשגת התוצאה המבוקשת. האימון עוסק בראיית העתיד ודרכים להגשמתו במציאות הנוכחית. דרך תפיסת המסוגלות ליצירת השינוי, רתימת האחרים בדרך להגשמה, דרך ההחלטת הקבלות , חיבור למשמעות העשיה של המנהל של הצוות ושל הארגון כולו.

כדי להיות במקום המאפשר לצאת לדרך חדשה, להעז, ולהתבונן באתגרים העומדים בפני המנהל, נדרשת מערכת יחסים הוליסטית, שלימה, הרואה את המנהל כאדם שלם במעגלי חייו, ומותאמת לערכים האישיים כעובד וכאדם והשתלבותם עם ערכי הארגון.

אימון מנהלים שם את המנהל במרכז על מנת לאפשר להפיק את המיטב מעצמו , ולהתמקד ביכולות ובכישורים, באומץ ובמסוגלות.

היכולת ליצור אימון משמעותי המאפשר תנועה היא מיומנות מקצועית המתבססת על יכולות הקשבה עמוקה בדרגה גבוהה, יכולת הבחנה בדקויות ופרטים, הבנה של המשמעויות מעבר למילים של מה שנאמר ומה שלא נאמר, שאילת שאלות עומק לאתגור ותזוזה קדימה . אלו הם חלק מהכלים בתהליך האימון מייצרים בסופו של דבר התבוננות רחבה יותר על המציאות ומגלים אפשרויות חדשות. עוצמת התהליך היא ביצירת הרגלים וחיבורים חדשים באופן החשיבה המיושמים לטווח ארוך, ולא פתרון בעיות ספציפיות המהוות שקט בטווח הקצר בעיקר.

יחד בתהליכי אימון מנהלים אנחנו מייצרים מציאות טובה יותר, שבסופו של דבר מחברת את האדם לעוצמתו שמיושמת בעבודת היום יום , ולארגון. 

לדעת עוד על אימון מנהלים ועלי כמאמנת הקש כאן 

עוד על:

שתפו את הפוסט

WhatsApp chat