אימון קריירה

אימון קריירה ויחסי ציבור במקום העבודה חלק 2

על מנת להזיז את הקריירה שלך דבר ראשון נידרש לשינוי של הלך המחשבה, ויציאה מפאסיביות
לאקטיביות. את זה עושים הכי טוב בעשיה אמיתית ואפשר ואף רצוי ועוזר מניסיון להסתייע בתהליך של אימון קריירה. אחרי שהבנו את התפיסה שמקבעת אותנו (פרטים אימון קריירה ויחסי ציבור פוסט 1)

השאלות שלנו בתהליך אימון קריירה הן :

1. על מה אני צריך להתגבר בעצמי, איפה הקושי האמיתי שלי.

2. מה ואיך לעשות אתך תהליך של אימון קריירה במקום העבודה ?

באופן כללי כשאנחנו חופרים יותר מדי אנחנו עושים פחות, ולהפך. 

כשאנחנו עושים הרבה, הרבה פעמים לא נשאר לנו  מספיק זמן לחשיבה ועיבוד. שניהם חשובים זה לא אחד על חשבון השני. באימון קריירה אנחנו פועלים גם ברובד התודעתי וגם ברובד המעשי.

או קי. אז איך מתחילים בתהליך של אימון קריירה?  

בתהליך אימון קריירה קודם כל נבין  מהו הדבר שעוצר בעדנו מלקדם את עצמנו. ואז אייך להתגבר על זה.  לכל מה יש אייך אחר. כל סיבה מייצרת סט פעילויות אחר.

כמה דוגמאות על תהליך אימון קריירה  –

  • אם מה שמפחיד הוא שאין לי את כל הכישורים שנדרשים. כדאי למפות את מה יש ולבדוק אייך מה שיש ביחס לצעד הבא שאני רוצה. מה כבר יש לי, מה חסר לי, אייך ואיפה אני יכול ללמוד להתנסות להבין מזה אומר. האם הפער כזה גדול או אולי כבר לא.  זו תוכנית פעולה שתקדם אותך כך שאחרי פרק זמן תוכל לבוא ולהגיד זה מה שאני רוצה ויש לי את אלף בית.
  • אם מה שמפחיד זה חוסר ביטחון. כדאי להגיד למה משהו מגיע לי למה אני האדם הנכון – אז נדרשת הכנה של השיחה. מהו הטקסט, אייך תתבצע ההגשה, אפשר להתאמן על זה מול חברים משפחה מאמנים, עד שמגיעים להרגשה הנוחה של לדבר את זה ולהיות עם מספיק ביטחון.
  • אם מה שמפחיד בקריירה זה למשל – תחושה שמישהו מתנכל אלי ואני תקוע. להבין את הקשרים במערכת והקשרים העוקפים.
  • אם זה למשל – לא מספיק יודעים מה אני עושה – אז איך להתחיל לספר את מה שאני עושה גם בארגון שלי. אייך ליצור מצב שאנשים ידעו שזו העשייה שלי.
  • אם אין לי מספיק קשרים – אז לעבוד על פיתוח קשרים. להתחיל לראות אלו אנשים חשובים לי להמשך התקדמות, ולמצוא דרכים לשבת איתם בדיונים, לסייע להם , לתת להם ידע ומידע, להציע וליזום מפגשים רעיונות  איתם ספציפית.
  • אם באופן כללי אני מרגיש שלא רואים אותי מספיק, אייך אני יכול לעשות שיראו. עכשיו כאן מה שיפה שזה לא חייב להיות רק בעשיה המקצועית. אם אני יכול להביא משהו מעולמי הפרטי לארגוני זה גם שם עלי פוקוס אחר.
    ואנשים מקשת רחבה יותר של תפקידים מכירים אותי ואז קל יותר להתחבר בהמשך.
  • ואם הקושי הוא אייך להתחיל שיחות עם אנשים אז אפשר להכין רשימה של 4-5 שאלות שמעוררות חיוך ושוברות קרח . או משפט שובר קרח. לי למשל תמיד יש את ההתעסקות עם השם שלי. מאד יעיל. אבל גם משפט כמו ידעת ש… ראיתי ש… שמעתי ש… לא ממקום רכילותי חלילה…או בספר של קראתי ש… או כל דבר חדש
    ואחר שקשור לעולמות תוכן שלך . ונוצרת שם התחלה שאחריה קל  יותר. ברגע שיש משהו מוכן הרבה יותר קל לזרום.
    הרבה אנשים נתקעים בספונטניות ומפחדים. אז תעשו ספונטניות בכיאלו.
  • ואם זו תפיסת עולם של צניעות…אז בוא נבין האם זו באמת צניעות למנוע מהעולם את הכוח היכולות והכישורים שיש לך?
  • ואם זה הפחד שהתקדמות תשפיע על מערכות היחסים שלי עם האנשים שאני עובדת איתם…או
  • אם זה פחד שזה יפר את האיזון של בית עבודה או אין לי מספיק תמיכה בבית

לסיכום, מה שקורה בתהליך אימון קריירה 

ההבנה של מה תוקע אותנו מפחיד אותנו היא הצעד הגדול, והשאלות העמוקות הנשאלות בתהליך האימון לחקירה מעמיקה של התפיסה מסייעות לגלות את פורמט החשיבה. ברגע שזה ברור אפשר לעשות משהו. למצוא פיתרון. להתאמן על דברים ולזוז הלאה. או להבין שזה המצב כרגע אבל ממקום טוב ושלם ולא ממורמר. ואפילו לשתף לגבי ציר הזמן של ההתקדמות שלי את מי שצריך, ואת עצמי קודם כל. אז אחרי שהבנו את המה מפחיד אותנו, ואיך להתגבר על זה?

האם זה יאפשר לנו לעשות יחסי ציבור במקום העבודה שלנו בשלוף?

התשובה היא כנראה עדין לא.  שכשאנחנו אומרים בשלוף אנשים טועים לחשוב שזה ספונטני לחלוטין…לא חייבים. גם השחקן הכי טוב ומשכנע התאמן על המצב הזה הרבה פעמים לפני שאנחנו רואים. וזה נראה הכי אמיתי ואותנטי. 

אז אם אתם לא טובים במשהו תתאמנו עד שזה ישמע מספיק אמיתי ואותנטי שזה יהיה בשלוף…לכאורה. אז ההצעה שלי להתאמן הרבה עד שזה יהיה בשלוף , לכאורה. מול המראה, בהקלטה, על חברים בכל דרך. 

כדי שיהיה לנו טקסט טוב לכל מפגש , כדי שנוכל לעשות לעצמנו יחסי ציבור טובים, אנחנו צריכים להיות מוכנים עם המסרים שלנו. מה הערך המרכזי שלי, מה הייחודיות שלי, מה היכולות שלי, מה עשיתי לאחרונה ששווה לדבר עליו. מה אני יודע שהוא ה"סופרפאוור" שלי. כוח העל שלי. ואל תתנו לראש להגיד לכם אבל לכל אחד יש או זה כמו אצל כולם…. לא! תגדירו אותו במילים שלכם, עם האנרגיה שלכם , ואת זה תדברו. משהו אמיתי שירגיש למי ששומע את אמת שבזה. ויזכור אתכם טוב יותר.

במסגרת תהליך אימון קריירה נהלו יומן קריירה שיתעד את העשייה שלכם ברמה הפרטנית ביותר: 

  1. הכישורים והיכולות המקצועיות שלי – מה אני יודע לעשות בהקשר המקצועי, איזה ידע יש לי , איזה ניסיון פרקטי יש לי. לא רק ברמת תפקידים וכותרות אלא גם ברמת הצלחות, מקומות שהשפעתי בהם והייתי מעורבת בהם. מה
    התועלות שהבאתי למערכת. מה יש כבר, מה נצבר, ומה הייתי רוצה שיהיה לי כדי שאתקדם  לשלב הבא. מה נדרש לשלב הבא.
  2. כישורים ויכולות בין אישיות שלי – במה אני טוב בתוך מערכות היחסים שלי. יכולת לעבוד עם אנשים, להקשיב, לתאם, לדבר בגובה העיניים. מה יותר ומה פחות. מה כבר יש לי איזה יופי, ואת מה אני רוצה לשפר ולעבוד עליו,
    להתנסות בו, לבדוק אולי מחוץ למקום העבודה, אבל שכדאי לשכלל. סמול טוק,  התחלה של שיחה, הקשבה, כמה אני מדבר לעומת הצד השני, כמה אני מתענין אישית או לא, נחמד או לא, הומור, סיפורים וכד'.
  3. והדבר השלישי והחשוב הוא שאלות עם עצמי –
  4. מה באמת מפחיד אותי בהקשר של התקדמות בעבודה וקריירה
    1. מה יכול לעזור לי להתגבר על זה. מה אני צריך מה חסר מה כבר יש . לבדוק.
    1. אייך באמת אני רוצה שהקריירה שלי תראה בעוד שנה שנתיים שלוש. ואייך אני פועל להתקדם לשם.

בתהליך אימון קריירה: 

בכל מה שקשור לתהליך של אימון קריירה לצערי, גם כאן אין קסמים ואגדות. גם כאן נדרש לעשות עבודה כדי להתקדם בקריירה שלכם.  
אנשים עצמאיים חווים את זה באפן חד יותר מכוון שהכל תלוי בהם, ולהאשים את הלקוחות לא מאד עוזר גם…אני יודעת. 

עוד על:

שתפו את הפוסט

WhatsApp chat