אישה צבעונית

אימון קריירה לעתיד טוב יותר!

להכניס חיוביות לקריירה! אימון קריירה שעובד איתך.

השנים האחרונות הציפו במחקרים לגבי המשמעות של חשיבה חיובית על היכולות שלנו וההשגים שלנו. מחקרים על המוח הציגו שהמוח ההישרדותי שלנו היה טוב ויעיל אך כיום הוא מהווה מטרד וגורם מעכב. מתברר שמוח חיובי ושמח הוא מוח יצירתי יותר. מוח הישרדותי פועל על אותן רוטינות שעבדו בעבר. איך זה משפיע על הקריירה שלנו?

נקטין את הקולות ההרסניים שלנו.  ככל שנבין ונכיר אותם טוב יותר, נזהה אותם מהר יותר , נחליש אותם, נוכל לאפשר למוח האופטימי שלנו לעבוד טוב יותר.  המשוואה היא – יותר אופטימיות בחיים שווה יותר יצירתיות ראיה רחבה והשגים טובים יותר בעולם העבודה.

נגדיל את הקולות החיוביים שלנו, אלה שמאפשרים חשיבה חיובית, על ידי שימוש בשפה חיובית, בפרשנות רחבה יותר מול ארועים ואתגרים. כזו הרואה הזדמנות לצמיחה ושינוי למשהו אחר.

נעבוד על התפיסות שלנו בנושא עבודה וקריירה, כמו: כמה צריך לסבול כדי להצליח, כמה עבודה אמורה להיות קשה, כסף לא גדל על העצים ועוד ועוד תפיסות שמנהלות אותנו באופן לא מודה משפיעות על הדרך בה המוח שלנו עובד ומגיב, מה שמשפיע על התוצאה בסופו של דבר.  תפיסה חיובית יכולה לשנות משמעותית את הגישה שלנו ואת התוצאה.

1. מתי מתאים לך אימון קריירה

כשנמצאים בעולם העבודה אבל מרגישים שזה לא המקום הנכון והמתאים ביותר עכשיו. כשלא מצליחים להביא את המיטב של עצמנו, כשאנחנו לא מרוצים ולא מסופקים.  

כשרוצים להיכנס לעולם העבודה ומתלבטים לאן לאיזה תחום תפקיד

או כשרוצים להחליף סגנון עבודה, עומס עבודה, שכיר עצמאי, שינוי מוחלט ממה שהיה שם קודם.

2. מזה אימון קריירה ואיך זה עוזר לך

אימון קריירה משלב תהליך אימוני והיבט ייעוצי. האימון האו תהליך מוכוון מטרה, כשהמטרה מוגדרת על ידי הלקוח כמובן, ועוסק בסופו של דבר במה נדרש, אלו צעדים צריכים להתקיים על מנת להשיג את המטרה. ולצורך כך ישנם צעדים קונקרטיים והבנה עמוקה יותר של האדם את עצמו בהקשר של קריירה ועולם העבודה. למשל קונקרטי יכול לעסוק בקורות חיים, דרכים לפרסום עצמי, פרזנטציה עצמית וכד', הבנה עמוקה תעסוק בשאלות המהות על מה משמעותי לך , מה חשוב לך להשיג בעולם העבודה ולמה, האם האופן בו האדם פועל מקדם אותו או מעכב אותו ושאלות נוספות

המהות המרכזית של תהליך האימון היא לסייע לאנשים להעריך את היכולות המקצועיות שלהם בצורה רחבה יותר ואמיתית, מתוך קודם כל התמקדות בנושא , סקרנות אמפטיה וגם חמלה עצמית. רובנו שופטים את עצמנו בדרך מאד נוקשה כזו שלא מאפשרת באמת להעז. לאחר מכן לחלום עתיד , לכוון למה נרצה להגיע אליו ולשאול א עצמנו אם ככה איך עושים את זה, מה אני מוכן באמת לעשות למען זה.

3. הנחות שגויות לגבי באימון קריירה

ההנחה שהכנת רזומה זה ענין של עיצוב וכתיבת המילים הנכונות, שמישהו אחר יכול לעשות לך את זה טוב יותר.

שאימון או מאמנת לצורך העניין ימצאו לך עבודה

שאפשר לפתור את הקשיים והאתגרים, את מה שלא הצלחת לבד במפגש אחד מהיר. לא.

4. מה מרוויחים בתהליך של אימון קריירה

כמה דברים טובים יכולים לצאת לך מתהליך של אימון קריירה, כמו:

  • הבנה עמוקה לגבי היכולות שלך מה שמעצים את תחושת הביטחון בעשיה ובמקצוענות
  • תובנות לגבי מה באמת חשוב לי ומשמעותי לי , מה עדיף לי ונכון לי , על מה שווה להשקיע את שעות הערות שלי האנרגיה והחיים.
  • השראה וחשיבה מנקודת מבט אחרת שפותחת התייחסות לאפשרויות חדשות.והאפשרויות האלה יכולות להיות בהיבט המקצועי ולא פחות בהיבט האישי. ההתייחסות של האדם לעצמו לעשיה שלו בדרך אחרת שמייצרת בהירות , פוקוס מדויק.
  • אפשרות לשיתוף כנה ופתוח עם מאמנת , בלתי שיפוטית המעוניינת בטובתך. פועלת לסייע לך לראות את עצמך ולא מגיעה עם אג'נדה של מה אתה צריך להיות, אלא מסייעת לך לגלות אותך. בשל הלחץ שקיים בתהליך כזה לא פעם התחושה היא של בדידות עצומה, והיכולת לחלוק היא כשלעצמה מאד מקלה. החרדה הבדידות והפגיעות מקבלים תמיכה. לפעמים בדיוק אלה הם הגורמים שעוצרים איתך, וההבנה שלהם משחררת .

5. אימון קריירה בשביל הצעד הבא שלך

הבחירות הראשונות של עולם העבודה ולפעמים אפילו של הלימודים לא תמיד מודעות או מלוות במחשבה מעמיקה. לפעמים זה לחץ משפחתי חברתי, לפעמים זו תפיסה עצמית שהתקבעה ממזמן. אנחנו נכנסים וזורמים ויום אחד משהו שם לא עובד לנו יותר. הרבה פעמים זו תחושה של אני לא בסדר, מה רואה לי. לפעמים זה כי לא מתאים יותר.

להבין למה אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים, מה המוטיבציה הפנימית למה זה חשוב…כדי להבין את זה צריך רגע לעצור ולשאול, אבל אנחנו, רובנו פשוט רצים. אז אם זה מדגדג לך במוח ונעצרת, מכל סיבה שהיא, זה הזמן לבחון דברים לעומק.

למה דווקא את העבודה הזו, למה את החברה הזו, למה התפקיד הזה, האם זה העתיד שאני מבקש לעצמי, האם זה ההוווה שאני מבקש לעצמי.  מה מפחיד בלשנות מה מעכב אותי להעז, מה לא מאפשר לי לפרוח מה אצלי מה בסביבה שלי. מה מונע ממני להיות בשיא שלי בהנאה ובשימחה ביום יום.

ההבנה הזו חשובה מאד, משחררת אותנו מקיבעונות ותפיסות לא רלוונטיות ומאפשרת להתקדם.

6. אתגרים מעניינים שעולים במהלך אימון קריירה

בתהליך שבה לבחון את הרצונות והחלומות שלך , עולות בדרך כלל גם שאלות ותהיות על גורמים מעכבים. למשל מנהלת בכירה שחששה מאיש בעל עמדה פוליטית בארגון שנהג לצעוק. התכווצה בכל פעם שהרים את הקול. תהתה מה אפשר לעשות הוא בעל כוח, למרות שלה היה לא פחות כוח מתוקף המעמה.

הוא פחד להתבלט מה יגידו עלי, פחד מלהיתפס יהיר שוויצר, פחד מלהיות שונה מלהביע קול שונה ממה שמדברים ממה שמקובל. פחד לעזוב מקום בטוח , פחד לוותר על משהו טוב לטובת משהו מרגש יותר. פחת מאובדן הכנסה, פחד מאובדן סטטוס השפעה.

קושי בלייצר לעצמנו יחסי ציבור ראויים, שיגעו מה עשינו, שזה אנחנו. קושי לבקש קידום כי הגיע הזמן פחד מלבקש, פחד מלנהל שיחות כאלה.

איך ליצור קשרים טובים עם אנשים בארגון, עם שותפים קולגות ועם לקוחות. איך לספר לעולם שאני מוכשרת טובה יודעת. מתי לספר למי איפה. איך מפתחים שיח ראשוני, ובעולם ההיברידי בלי חדר אוכל או עמדת קפה, שיחות פרוזדור או מעלית.

7. באיזה שלב אימון קריירה משמעותי ומקדם

אימון קריירה נכון לכל שלב לכל קפיצה ולכל שינוי שנדרש לך וקיים קושי לייצר אותו לבד. כשזה בתחילת הדרך היתרון הוא שזה מאפשר כניסה מאד ברורה לעולם העבודה אחרי שהבנת מה הרצון האמיתי מה המוטיבציה הפנימית למה לעשות את זה בכלל. זו כניסה מעמדה של בחירה ולא מעמדה של היסחפות אחרי מישהו משהו.

  • כשרוצים לעשות שינוי בין תפקידים בין ארגונים בין עולמות תוכן
  • כשמבינים שמשהו לא מתקדם כפי שנראה שנכון, שיש עיכוב ואי אפשר לתרץ אותו יותר רק ב"העולם לא רואה אותי", כלאמר כשיש הבנה שנדרשת עזרה לזוז מהתקיעות והחזרתיות .
  • בקיצור כשתדירות המילים נמאס לי, אני שונא את העבודה שלי, יש לי שביזות יום א, מוצאי שבת זה הכי קשה…גדלה, כדאי להיכנס לתהליך!

8. מה באמת משפיע על שביעות הרצון שלך ממקום העבודה

לתרבות הארגונית יש השפעה עצמה על שביעת הרצון של העובד. לא סתם חברות גדולות משקיעות הרבה ברווחת העובדים באספקטים שונים. מחקרים שנעשו לגבי סיבות לעזיבת עובדים הבהירו שיחסים עם המנהל הישיר הם סיבה מרכזית להשארות או לעזיבה של עובד. תצורת הניהול מתבססת על תרבות הארגון. האם זה ארגון עם רוח חיובית, אנרגיה טובה,  רמת הררכיה והבירוקרטיה, תפיסת העולם לגבי יצירתיות , שינוי, גיוון, הנאה ושימחה. האם מתחשבים בעובדים בצרכים ברצונות, האם זו סביבה שמעודדת התפתחות אישית ומקצועית. כשאלה מתקיימים ההנעה הפנימית לרב עובדת טוב יותר, אנחנו מנסים משתפים משקיעים …זה גלגל שמזין את עצמו. 

ארגונים שערים לאפקט של שביעות רצון עובדים על הצמיחה של הארגון כולו פועלים לאפשר זאת ומספקים תהליכי אימון שמסייעים לאדם לדייק את עצמו בהקשר של עבודה, להכין את עצמו לצעד הבא לתפקיד הבא, למצוא איזון טוב יותר בחיים בין העומסים, ליצור קשרים טוב יותר ובכלל להתפתח כאדם וכעובד.

ככל שלאנשים טוב יותר בחברה (בהנחה שהם במקום הנכון להם מקצועית), ככל שישי אנשי טובים יותר בארגון, אנשים טובים יותר רוצים להיות חלק מהארגון. וגם זה גלגל שמזין את עצמו.

9. האם זה מתאים לכל אחד?

למי זה מתאים ולמי לא? אדם שפתוח לחשיבה על הדברים, מוכן לשאול שאלות משמעותיות, לחשוב על הדברים ולצאת מאזור הנוחות שלו יוכל להשיג הרבה יותר. תוכל להשיג הרבה יותר.

זה תהליך ששיתוף הוא חלק ממנו, יש עליות ומורדות, לא הכל הולך פשוט וחלק. נדרש קצת אומץ להסתכל בכנות על עצמנו. כמאמנת אני מגיעה לתהליך מהמקום שמאפשר לחפש ולחקור בכנות באותנטיות ובאומץ. אין לי אג'נדה על מה נכון לאדם או לא, אני מסייעת לאדם בעיקר לשמוע את עצמו מעבר לרעשים. להאמין בעצמו מעבר לפחדים, ולעשות את מה שמתאים לו מתוך תשקה ענין ומשמעות.

מצבים בהם אימון קריירה לא יצליח יהיו למשל במצבי דיכאון . במצב כזה כדאי ונכון להעזר באיש מקצוע מתחום הטיפול או בסיוע תרופתי בייעוץ עם רופא, מכוון שנדרשים כוחות נפש לעשות תהליך.

בחלקים של פחד או ביטחון עצמי נמוך, במקומות שיש עצירה או שהאדם שם לעצמו מקלות בגלגלים כל הזמן, נכון יהיה לעבוד קודם על ההיבטים האלו ורק אז להתחיל את המסע לקריירה.

אימון קריירה לא יתקיים אם הלקוח לא באמת בענין, אם דחפו אותו או אותה לזה, אם זה לא בא מרצון פנימי אמיתי לעשות את זה.

10. הצלחות מרגשות באימון קריירה

אנשים שהגיעו אלי עם חלום של שנים שנמצא שם בראש אבל כל הפחדים עצרו אותם. לעשות תהליך של להבין את החלום למה, למה עכשיו, לייצר את העתיד שרוצים לבנות תוכנית עבודה ולהקים זה סופר מרגש.
 

אנשים שפחדו להגיש קורות חיים ושנים לא זזו מאותה פוזיציה

אנשים שהצליחו להתגבר על קולות פנימיים משתקים , הרימו ראש ועשו שינוי מטורף למנהיגות משמעותית

אנשים שסבלו במקום העבודה, ומצאו דרך לייצר מהלך אחר בתקשורת שלהם מה שאיפשר להישאר במקום העבודה ובלי לסבול, להפך, להנות מהסביבה ומהיתרונות שהעבודה מספקת.

 

5 שאלות וסיכום


  1. אם הכל אפשרי במה באמת תרצה, תרצי,  לעסוק ולפתח קריירה
  2. מה הדבר שהכי מסקרן אותך ביחס לעצמך בעתיד?
  3. מי האנשים שתרצי, תרצה, שיהיו חלק מהעולם שלך יום יום
  4. מתוך מחשבה על העולם המשתנה והעתיד הלא ברור, לאיזה חלק של העולם תרצה, תרצי, להיות שייך, איך זה יראה?
  5. מהן התכונות וההרגלים שלך שעוזרים לך להשיג את החלומות והרצונות שלך ומהן התכונות וההרגלים שמעכבים אותך

כשאנחנו עושים משהו שמשמעותי לנו, שאנחנו אוהבים ונהנים לעשות, העבודה היא מקום נהדר להיות בו. יש שיאמרו שזה לא מרגיש כמו עבודה. אבל הענין הוא לא הנוסח אלא העובדה שחלק גדול מהערות שלנו שקורה במום העבודה הופך להיות מהנה. זה מאד חשוב בריא מנטלית ומאפשר לנו לפרוח ולגדול, באמת.  המצב האידיאלי הוא כשיש התאמה בין הערכים שלנו לבין הערכים של מקום העבודה שלנו. חיבור בין משמעות אישית לעשיה יומיומית מייצרת תחושת סיפוק עצומה.

עוד על:

אימון אישי - טילי ג ליברמן

כולנו זקוקים לחסד

כולנו זקוקים לחסד…אבל הרבה יותר להכרה. הכרה ברעיון שלנו , באמירה, בעשיה, הכרה בהומור באופציה הכרה בקול האחד המיוחד. וכשההכרה לא מגיעה יותר מדי זמן

קרא עוד »

שתפו את הפוסט

WhatsApp chat