neurons-and-nervous-system-PYYJFWU (1)

לשנות או להשתנות

לאור השינויים הצפויים בשוק העבודה בשל שנת הקורונה, האם זה הזמן להחליף עבודה אם לא טוב לך? האם זו הדרך היחידה לשנות את המצב…לזוז?

התשובה היא לאו דווקא! ישנן דרכים להישאר באותו מקום אבל לייצר פורמט עבודה וענין אחרים לגמרי. בידיים שלך לשנות את המצב אם הוא לא מתאים יותר, ואפשר לקדם את זה באימון אישי מותאם.

ככה מתחילים שינוי

שינוי לא חייב להיות פיזי, הוא קודם כל שינוי של גישה לסיטואציה. לא חייבים לעבור תפקיד או מקום עבודה, לפעמים התנאים קשים מדי לשינוי כזה, אבל בהחלט אפשר ליצור משהו אחר טוב יותר מענין יותר במקום העבודה.

אופציות כאלה קיימות ביצירת יוזמות חדשות או הצטרפות ליוזמות ותהליכים שעד היום לא לקחת בהם חלק. הדבר הנכון הוא לבחור משימות ואתגרים שיועילו להתפתחות המקצועית שלך. 

למשל אם עד היום עסקת בנושאים מאד ממוקדים ולא היית מעורבת בתהליכים שמערבים יותר אנשים או מחלקות, כדאי לבחון איך אפשר לקחת חלק או להצטרף למישהו שעושה את זהץ מהלך כזה יאפשר לך להבין את המורכבות, להכיר את השפה והגישה, ולהיות מוכן לאפשרות של הרחבת סמכויות בעתיד. לקחת חלק בתהליכים או משימות בארגון שמצריכים למידה של משהו חדש, תוכנה או תחום ידע. כל חיבור שיאפשר שדרוג וחשיפה למשהו חדש שיכול לקדם אותך אישית, יאפשר לך בעתיד התקדמות מעשית. קודם כל מהסיבה שזה לא יפחיד אותך, ואחר כך מהסיבה שיכירו אותך.

לצאת מאזור הנוחות

פעולות ומשימות שמספקות אפשרות ללמידה של מיומנויות חדשות, הרחבת ידע או התנהגויות חדשות דורשות מתיחה ויציאה מאזור הנוחות.  אזור הנוחות הופך עם הזמן לאזור הנכות שלך. המקום בו יודעים הכל על אוטומט הוא מקום שיש בו שקט מסוים וקיפאון. הקיפאון הזה לאורך זמן בעצם משאיר אותך מאחור ובעיקר בעיקר מייצר עם הזמן תחושת פחד וחוסר מסוגלות.

על מנת לצאת מזה נדרש למתוח שרירים ולהתנסות בדברים חדשים. וכן, אפשר להתאמן על זה! אימון אישי עוזר לדייק את נקודות העוצמה ואת נקודות הפער שיביאו אותך לדבר הבא. אישית ומקצועית.

התפתחות אישית נדרשת על מנת להתפתח מקצועית. במיוחד בתפקידים בהם מתקיימת אינטראקציה עם הסביבה, משותפות ועד ניהול ומנהיגות. כל תפקיד מצריך מאתנו לתקשר עם הסביבה, ולייצר אינטראקציה משמעותית עם הסביבה, על מנת שתראה בנו גם את האדם שאנחנו וגם את איש המקצוע עם היכולות. אחרת נתקעים במקום. בעצם נשארים מאחור.

ככה מתחילים לזוז

למצוא את האתגרים הנכונים לך אלה שיאפשרו צמיחה והתפתחות גם במקום הנוכחי. לחפש דרכים להגדיר מחדש את התפקיד שלך ואת העבודה שלך. מהו הערך האמיתי שלך ולא מהו התפקיד שלך.

ליזום את ההתקדמות שלך. ליצור תוכנית ואסטרטגיה להתקדמות שלך. לשתף את מי שישפיע על העתיד שלך, לבדוק מה נדרש על מנת להתקדם. מה אפשר לעשות עוד על מנת להתפתח בינתיים ועד שתגיע ההזדמנות. ככל שאפשרי במקום חשוב למצוא בעלי ברית שיעזור לתהליך הזה ויתנו הזדמנות לחיבורים ולאפשרויות חדשות שיאפשרו למידה והשתכללות.

אם זה לא עובד במקום העבודה אפשר לחפש אלטרנטיבות מחוץ למגרש הזה על מנת לפתח מיומנויות ולהשתכלל. לעיתים ניתן למצוא את זה בעמותות, בעבודות התנדבות, בארגונים פוליטיים או בשכר נמוך. כל מה שיאפשר ויסייע להתקדם תוך כדי תנועה ולא להיכנע למצב שאינו מספק אותך.

לשלב עם עומס העבודה וחיים

כאן ניכנסת החשיבות של אפקטיביות וניהול זמן נכון ויעיל. קביעת סדר עדיפויות, וקבלת החלטות, דרכים למעקב ועשיה מנוהלת היטב וללא דחיינות.

לבחור נכון את המטרות שלך לטווח קצר ולטווח ארוך. להכין תוכנית עבודה אישית לפיתוח הקריירה שלך דרך פיתוח מיומנויות. לקחת בחשבון את החשיבות של תאום עם הקיים, יצירת סדר העדיפויות  וכד'.

ניהול נכון של הזמן צריך לכלול גם את הזמן לשאר הדברים החשובים בחיים. משפחה וילדים, ספורט או פנאי וחברים. התמקדות ברובד אחד של החיים בלבד כמו קריירה עלול להיות הרסנית לארוך הזמן. איזון וניהול נכון של סדר עדיפויות וזמן יאפשרו את זה.

שינוי של הניהול העצמי, ולקיחת אחריות על ההתפתחות האישית והמקצועית שלך בתהליך שך אימון אישי, ישימו אותך במקום אחר מקצועית בתוך זמן קצר. גישה כזו פותחת דלתות גם בימי קורונה.

עוד על:

אימון אישי - טילי ג ליברמן

כולנו זקוקים לחסד

כולנו זקוקים לחסד…אבל הרבה יותר להכרה. הכרה ברעיון שלנו , באמירה, בעשיה, הכרה בהומור באופציה הכרה בקול האחד המיוחד. וכשההכרה לא מגיעה יותר מדי זמן

קרא עוד »

שתפו את הפוסט

WhatsApp chat