השפעת הזום על צורת השיח והמפגש שלנו
אם יש משהו ודאי לגבי ימי הקורונה הוא… שהיא האיצה תהליכי דיגיטציה. אם בחודש ינואר הייתי צריכה להשקיע זמן ואנרגיה בלשכנע ולהסביר שאימון אישי אימון
פיתוח עבודת צוות ומעורבות עובדים בארגון הם נושאים המעסיקים כל ארגון יצרני – מגדול ועד קטן. הארגונים המובילים בעולם הם ארגונים בהם העובדים מרגישים מחוברים למטרות וליעדים של הארגון וחשוב להם לתרום ולתת מעל ומעבר, לטובת הארגון.
חווית עובד בארגון אשר יוצרת עובדים מחוברים – משמעותה חיסכון משמעותי בעלויות החלפת עובד, איכות ביצועים עולה, אכפתיות ופרו-אקטיביות בפיתרון בעיות מצד העובדים. המשמעות היא כלכלית: השפעה על יעילות ופריון, וכן התמודדות טובה יותר בשוק תחרותי.
סדנאות העצמה
שינויים משמעותיים בעולם בכלל ובתפיסות עולם העבודה בפרט הביאו לשינוי משמעותי בערך הנאמנות והמחויבות הארגונית. מצד אחד היעילות הכלכלית של הארגון בו הרווחיות קודמת, ולכן לא ניתן להבטיח לעובדים עתיד לטווח רחוק. מצד שני, מגוון האפשרויות ותחומי העיסוק מייצר הזדמנויות רבות יותר עבור העובדים, מה הביא לכך שעובדים אינם מהססים לזוז הלאה על מנת להתפתח ולהתקדם.
סקר מחוברות ארגונית של גלופרק מראה כי 85% מהעובדים בארגונים באמריקה, מדווחים שאינם חשים מחוברים למקום העבודה שלהם. כלומר מרבית העובדים נותנים לארגון זמן אך לא נותנים לארגון אנרגיה, תשוקה, ויצירתיות.
בסביבת עבודה ללא מחוברות ארגונית העובדים לא סומכים על ההנהלה, לא מבינים את מטרות הארגון ולא נותנים מעל ומעבר למצופה. זאת תופעה גלובלית הקיימת בארגונים רבים בעולם.
אז אפשר לחכות עם זה עד ש… או שאפשר להתחיל לעבוד על זה עכשיו.
סדנת מחוברות ארגונית היא סדנה לפיתוח מנהלים, עובדים, וצוותי עבודה בארגון, והתכנים והחוויות מותאמות לסוג הארגון ואופי העבודה בו. הסדנה מתאימה לארגונים המעוניינים לקדם את החוסן האנושי בארגון, המבינים את המגמות בעולם את הדור הצעיר שנכנס למקומות העבודה ומבקש להתארגן בהתאם, ולתת מענה נכון.
המטרה המרכזית בסדנה היא לאפשר למנהלים לבחון את גישת העבודה, התפיסות הניהוליות, דרכי התקשורת וההתנהלות עם העובדים בצוות ובארגון והשפעתם על מחוברות העובדים.
ללמוד, להכיר ולהיתנסות בגישות חדשות של שיח תקשורת ושיטת עבודה בעלות השפעה על מחוברות העובדים. להבין את הרציונאל, ולהתנסות.
ליצור את מערך העבודה המתאים לערכי הארגון ולמטרותיו על מנת לשפר את החוסן האנושי בארגון ולתת מענה לעזיבת עובדים, ולרתימת עובדים באופן משמעותי יותר.
לתהליך אמיתי וספציפי של מחוברות עובדים בארגון אין מתכון אחד נכון שאותו אפשר ללמד בסדנאות פיתוח מנהלים. כל ארגון וכל מקרה לגופו, הוא תוצר הניבנה על ידי המנהלים עצמם. סדנת מחוברות ארגונית מספקת מרחב המשלב למידה, התנסות ויצירה של פתרונות מותאמים ורלוונטיים לצורך.
שימוש במתודות מעולם האימון האישי וההעצמה האישית, מאפשר למנהלים לסייע לעובדים להגדיר את הצרכים והרצונות להתפתחות הנדרשת להם ויחד למצוא פתרונות למחוברות עובדים בתוך הארגון. בסדנה יעלו רעיונות בנושאים כגון – איך משלבים את החזון האישי בארגוני, איך מייצרים שיחות משמעותיות, מהם הכלים לניהול שיח מאפשר, איך לרתום אנשים וליצור עשיה משמעותית, ועוד.
שימוש במתודות מעולם המנהיגות ההשתתפותית מאפשר ליצור מרחב שיח פתוח הנותן לידע הקיים בארגון לייצר את הפתרונות המתאים נכון לעכשיו. בסדנה יעלו רעיונות בנושאים כגון – איך להגיע "לא יודע" וקשוב, וליצור מתוך ה"אין", איך להשתמש בכל המידע הקיים כבר, איך להפעיל את היצירתיות שבנו ובאחרים, ועוד.
סדנת מחוברות ארגונית מטרתה לקחת את הארגון צעד גדול קדימה בהיבט של שיתופי הפעולה. הנה כמה נושאים שיעלו בסדנה, בדרך להשגת מחוברות ארגונית יעילה ומספקת:
ישנן מספר דרכים לבדוק את יעילות התהליך לפני ואחרי כמו: סקרים, בדיקת חוזק הקשרים בארגון ע"י מיפוי, מצב הרוח הארגוני, רמת שביעות הרצון. כמובן שבכלים דיגיטאליים הנותנים תמונה רחבה.
לפניכם מספר שאלות שכדאי לשאול – התגובות ילמדו בנוגע למחוברות הארגונית, תחושת השייכות והמחוייבות שחשים עובדים לארגון כיום – ועד כמה חשוב לקבוע סדנת פיתוח מנהלים ליצירת מחוייבות ארגונית – בזמן הקרוב:
לסדנת מחוברות ארגונית זו אני מביאה ידע ניסיון וכישורים ממספר עולמות תוכן מקצועיים:
כיועצת ארגונית המתבוננת בכלל המערכת הארגונית, מערכות היחסים הדרישות והתקשורת בה היא פועלת. כמאמנת אישית מקצועית הפועלת הן בכובע של מאמנת מנהלים והן בכובע של חוקרת מיומנויות האימון והדרך להנחיל אותם. כמנחת קבוצות הפועלת ליצירת מרחב מאפשר לחקירה ולמידה , משחק, חשיבה והתנסות על מנת להפיק למידה אישית משמעותית, וכחוקרת ושותפה ללמידה של תהליכים השתתפותיים המאפשרים שיח רחב יותר ומאפשר, הרותם את חוכמת הקולקטיב לתהליכים משמעותיים.
מחוברות עובדים מקדמת את העסק. ארגונים בהם מחוברות העובדים היא גבוהה הסיכוי שעובדים מחוברים יעזבו את הארגון קטן משמעותית מעובדים לא מחוברים.
ארגונים עם מחוברות עובדים גבוהה נמצאים במגמת גידול טובה יותר מהמתחרים שלהם. איכות הביצועים והתפוקות של עובדים מחוברים גדולה משמעותית מעובדים שאינם מחוברים, רמת שביעות הרצון ומשך ההישארות בארגון. מחוברות מקדמת מחויבות.
מתחילים מרתימה של ההנהלה והמנהלים ברמות השונות. כשמגבשים את תפקיד המנהיגות ביצירת המחוברות הארגונית נוצרת תפיסה ניהולית חדשה, והפתרונות בהתאם.
יוצרים עימי קשר ומזמינים את סדנת פיתוח מנהלים וצוותים מחוברות ארגונית – השינויים כבר יתרחשו מאליהם.
אם יש משהו ודאי לגבי ימי הקורונה הוא… שהיא האיצה תהליכי דיגיטציה. אם בחודש ינואר הייתי צריכה להשקיע זמן ואנרגיה בלשכנע ולהסביר שאימון אישי אימון
הגיע הזמן להגיד את האמת רוב העובדים היום הם מנהלים. בשונה מפעם שלהיות מנהל היה ענין של ותק השכלה קשרים והיררכיה, היום בעולם הארגוני השינוי
"אני רוצה שהם ישתפו פעולה, אני רוצה שהם יעזרו אחד לשני, יחליפו אחד את השני, יעבדו יחד." כן כן, לא אחת יש איזה "איש גדול"