ליצור תקשורת טובה בארגונים

מה הקשר בין תקשורת חברתית בינאישית טובה להצלחת הארגון / העסק?

נראה הגיוני שתקשורת טובה בין העובדים יכולה לקדם את הארגון/העסק באופן משמעותי דרך שתוף פעולה טוב יותר, הבנה מחודדת והרתמות משותפת. נשמע לכם טרוויאלי, אבל מה באמת נידרש על מנת להגיע לתקשורת טובה בין העובדים והאם זה בכלל ניתן? מהו סוד התקשורת שלמרות שכולנו מתקשרים רק מעטים מצליחים לייצר תקשורת בונה ומקדמת, תקשורת הרמונית. הדרך להפוך מספר אנשים לקבוצה היא ביצירת מטרה משותפת כבסיס התחלתי אך ללא תקשורת טובה לא תתקיים תחושת שייכות ומחויבות שהיא זו המאפשרת הצלחה ביצירה משותפת. על מנת לעבוד על התקשורת יש לבצע צעד ראשון משמעותי – להושיב אותם יחד ולדבר, לדבר באמת. לחבר את הקבוצה שעובדת יחד יום יום, לקבוצת עבודה שניפגשת לשם מטרה חשובה זו – לבחון ולהתנסות בדרכי התקשורת שלנו כבני אדם החיים יחד בקבוצה. יש פער כמעט תמיד, בין התפקידים ה"רישמיים" שאנו לוקחים (או נותנים לנו) לבין ה"תפקידים הלא רישמיים" שאנו לוקחים. קבוצה שניפגשת על רקע נושא משותף עם מטרה משותפת מאפשרת ליצור קשר אחר הבנוי על אמון הקשבה הזדהות ואמפטיה. כשמתגלה הסוד שכולנו בני אדם מחוץ למקום העבודה, עם פחדים, חששות רגישויות ומחסומים ניפתח פתח לתקשורת מסוג אחר תקשורת מקרבת, תקשורת בונה אמון, המאפשרת לאדם להביא את עצמו בעוצמה רבה ולצמצם את רמת האנרגיה המתבזבזת על יצירת מסך עשן מתעתע. פיתוח מיומנויות תקשורת מאפשר :1. שיפור בסיכויי ההצלחה של הארגון / צוות העבודה 2. הורדת סיכונים. 3. שימוש טוב יותר במשאבים בשל היכולת לשתף פעולה, 4. התמודדות כצוות עם שינויים ומכשולים, 5.מרחב ליצירתיות. 6. הזדהות וסיפוק אישי גדולים יותר ואלו מעניקים הן התפתחות אישית והן חוויה קבוצתית מחברת המאפשרת את התפתחות הקבוצה כולה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.