ליצור שינוי.

זו הייתה אחת התקופות הכי ההה….!!!
וכמו בהרבה שינויים בחיים דווקא האתגר, חוסר הנוחות והיציבות, השונות מהמוכר, היא זו שתגרום לנו לזכור אותה, אבל לזכור ממש.
כשנסתכל אחורה נגיד שדווקא בתקופה הזו הבנו הכי טוב את החשיבות של האנשים בחיינו, הבחירות בעיסוקים שלנו, והמבנים חברתיים- להעצים או לדכא , לחזק או להחליש, את הצורך בכלל שיהיו חלק מחיינו. את מחיר ההיאחזות בהרגלים ואת הקושי לשחרר כשכבר לא מתאים.
דווקא בתקופה לא שפויה אפשר היה לראות את הכוח של בית, משפחה וזוגיות, את החשיבות של חברים בני אנוש אמיתיים לא רק במדיה החברתית, את העוצמה והחשיבות של עבודה משמעותית,
את היכולת להיות לבד עם עצמך כי מי יסבול אותך אם לא את.ה,
ההשפעה העצומה של הנהגה ומערכות שלטון ואנשים עם כוונות טובות יותר ופחות.
כוח של כסף ושל החמלה, את החשיבות של מסירות נפש והתחשבות בזולת, את מקומם של התרבות הספר הספורט,
ואת הצורך הנפשי בדיבור הומור וצחוק מדליק…
בסוף בסוף, עם כל הרצון להיפטר ממנה, דווקא התקופה הזו הבהירה לנו מה הערכים שלנו ומה חשוב באמת כדי לחיות טוב כרגע ולהפסיק להתפשר.
במקרה הזה לכאורה השינוי לא היה תלוי בנו, אבל איך להשתנות במצב האחר החדש שנוצר תלוי בנו בעיקר.  בדיוק כמו שקורה בדרך כלל. השינוי הוא לא תלוי סביבה אלא תלוי חשיבה וגישה. והשינוי מתחילה בך, או לפחות בין האונות שלך. 

איך ליצור את השינוי שנדרש לך?

על מה מאפשר לנו לזוז וליצור שינוי ואלו תנאים צריכים להיות כדי להגיע לזה, כתבתי בשני הפוסטים האלו. וכן כן למוח יש תפקיד מרכזי מאד במהלך הזה . 

כמה באמת משמעותי לך?

האם משבר הוא חלון הזדמנויות או דלת אטומה? האם יש טעם להשקיע בעצמנו או להשהות את הכל ולהמתין.

אחד הדברים המעניינים שהביאה תקופת הקורונה על כל מורכבותה הוא העצירה, ההשתהות, Pause. כולנו נעצרנו יחד עם הכל.  מעולם לא חווינו כזו עצירה מוחלטת של כל העולם יחד וזה בהחלט שונה ומשמעותי. בעיקר מכוון שכשאדם פרטי מחליט לעצור כדי לבחון את חייו או עשייתו, אם כי נכפתה העצירה – כמו בפיטורין חופשת לידה או חלילה מחלה, ואם מתוך בחירה לעצור הכל ולבדוק מה עכשיו, בזמן שהיחיד עצר כל השאר המשיכו. מה שמייצר לחץ מאד גדול על היחיד לקבל החלטות ומהר.

המצב החדש הזה בו כולנו (רובנו)  היינו מושבתים, או עובדים בפורמט אחר, וזה בערך כל מה שאפשר היה לעשות מכוון שכל שאר התחומים המהנים מושבתים, שם אותנו בתהליך שונה. לא היה  את הלחץ הרגיל שבו רק אני שונה מהשאר. המון שעות בית ומשפחה, המון שעות עם עצמנו,  איפשרו  להתבונן בעוצמה  ובעומק על מהות הבחירות שלנו.

ההבנה שמה שחשוב יכול להילקח בשנייה, שבזמנים של אי ודאות חשוב להעזר באחרים קרובים ולכן רצוי שיהיו משמעותיים, שאין לאן לברוח, ושהעבודה היא חלק משמעותי מהזמן שלנו ומהחשיבה שלנו, מובילים להתבוננות חדשה על הבחירות שעשינו עד כה בחיים.  

יש מי שלקח את התקופה ההיא של הקורונה לייצר מהלך חדש ויש מי שחזר בדיוק לאותה נקודה. כך או אחרת השאלה החשובה להישאל  בין היתר היא – האם בקורונה הבאה (שטפו טפו לא תגיע אבל אם בכל זאת יקרה משהו דומה…) האם נהייה במקום טוב יותר או בדיוק באותה נקודה? האם ראינו במשבר הזדמנות ללמידה הבנה חשיבה מחדש או רק הורדנו את הראש עד יעבור זעם, או עד הפעם הבאה. והאם זו הדרך בה ניבחר לחיות את החיים האלה.

מה משפיע על האפשרות שמשהו יקרה לנו? שנתקדם לשלב הבא? משהו שמאפשר שינוי אמיתי! שנעשה פריצת דרך בתוך הסביבה שלנו? אמון הוא מפתח ראשי לכל הדבר הזה. הבסיס. ככל שיהיה לנו יותר אמון בסביבות בהן אנו פועלים ככה נוכל להגיע רחוק יותר ולייצר מהלכים משמעותיים יותר! איך מפתחים אווירת אמון בסביבות בהן אנו נמצאים? הרצאת טד מבריקה של Francies Frai  פרופסורית לטכנולוגיה וניהול מהווארד כאן!

בין אם אתה חושב שאתה יכול או חושב שאתה לא יכול – אתה צודק.

שלוש משאלות שיכולות להתגשם מיד ♥

  1. לעשות טוב ולשתף חברים שזה בא להם בול בזמן – בלינק הזה.
  2. לקרוא את כל המגזינים הדיגיטאליים הקודמים והשווים! בלחיצה עלי
  3. לדבר איתי ולזוז קדימה לדבר הבא שלך, בלחיצה על כפתור הקסם הוורוד ⇓
WhatsApp chat